Inlägg från: Fiffis |Visa alla inlägg
  • Fiffis

Vad ska Ni äta idag? Part 16

korvstroganoff och ris ska jag laga i dag!

• Fiffis

Är lite slö så jag tänker bara göra mannagrynsgröt till middag idag!

• Fiffis

Ikväll blir det tacos, om min käre (läs hemska) svärfar åkt när jag kommer i annat fall får jag väl vänta med maten eller äta ute då jag inte kan vistas i samma hus som min svärfar

• Fiffis

Korv stroganoff och ris blir det här hemma! Maken och bonussonen kommer vara på is racing på studenternas här i uppsala, så det får bli jag och de andra tre barnen som får äta själva!

• Fiffis

jaha det blir max i dag, maken är på väg hem med det han och bonusen har vart på isracing!

• Fiffis

potatisgratäng med  fläskfile i smördegsknyten med canta dou med kantarellsmak.

• Fiffis

Panna82:
    Man steker köttfärs, har i 1-2 finrivna morötter, en lite burk med champinjoner, en ask med creme bonjour vitlök och en liten burk creme fraiche, salta och peppra ha i en vitlöksklyfta och lite riven ost, låt stå och puttra en stund.
    Jag brukar fuska och köpa maizena pajdeg som man blandar med vatten, kavla ut degen lägg i röran i degen och gör den till typ en calzone, strö över riven ost och in i ugnen på 225 grader tills den får en fin färg. Serveras med en god sallad... Mmmm det är jätte gott.

• Fiffis

Oj jag glömde ta i 2 msk kalvfond också.

• Fiffis

Vi ska äta fläskfilé med potatisgratäng och gör en egen sås på vitlöksost och lite redning.
    Mycket fett i det men också mycket gott.....

• Fiffis

henlin: jag brukar göra en liknande fast jag har tacofärs med krossadetomater med chili och vitlökssmak, gul lök och paprika i. Det är jätte gott.

• Fiffis

Om jag har orken blir det hemmagjorda köttbullar med potatis och gräddsås.
    I annat fall har jag ingen aning.

• Fiffis

Vi ska äta pasta med bacon och creme fraiche med paprika och chili smak.

• Fiffis

Någon som kan ge mig recept på kålpudding? Jag har bara ätit det på jobbet och jag älskar det.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16