Vad ska Ni äta idag? Part 16
korvstroganoff och ris ska jag laga i dag!
korvstroganoff och ris ska jag laga i dag!
Är lite slö så jag tänker bara göra mannagrynsgröt till middag idag!
Ikväll blir det tacos, om min käre (läs hemska) svärfar åkt när jag kommer i annat fall får jag väl vänta med maten eller äta ute då jag inte kan vistas i samma hus som min svärfar
Korv stroganoff och ris blir det här hemma! Maken och bonussonen kommer vara på is racing på studenternas här i uppsala, så det får bli jag och de andra tre barnen som får äta själva!
jaha det blir max i dag, maken är på väg hem med det han och bonusen har vart på isracing!
potatisgratäng med fläskfile i smördegsknyten med canta dou med kantarellsmak.
det blir nog chili con carne.
Det blir pajrulle i dag!
Panna82:
Man steker köttfärs, har i 1-2 finrivna morötter, en lite burk med champinjoner, en ask med creme bonjour vitlök och en liten burk creme fraiche, salta och peppra ha i en vitlöksklyfta och lite riven ost, låt stå och puttra en stund.
Jag brukar fuska och köpa maizena pajdeg som man blandar med vatten, kavla ut degen lägg i röran i degen och gör den till typ en calzone, strö över riven ost och in i ugnen på 225 grader tills den får en fin färg. Serveras med en god sallad... Mmmm det är jätte gott.
Oj jag glömde ta i 2 msk kalvfond också.
Vi ska äta fläskfilé med potatisgratäng och gör en egen sås på vitlöksost och lite redning.
Mycket fett i det men också mycket gott.....
henlin: jag brukar göra en liknande fast jag har tacofärs med krossadetomater med chili och vitlökssmak, gul lök och paprika i. Det är jätte gott.
Lax, kokt potatis och någon sås...
Om jag har orken blir det hemmagjorda köttbullar med potatis och gräddsås.
I annat fall har jag ingen aning.
Vi ska äta pasta med bacon och creme fraiche med paprika och chili smak.
Någon som kan ge mig recept på kålpudding? Jag har bara ätit det på jobbet och jag älskar det.