Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Skäms nästan att skriva det men maken och bonussonen ska äta stekt falukorv och pasta ikväll... Generad 

Jag käkar lite rester innan jag åker in till skolan och bonusdottern äter såkert något barnvänligt hos kompisen.

• mooogn
    Linny skrev 2008-03-18 20:25:59 följande:
    Jo så resonerar i alla fall vi. Vi har alltid tyckt det var konstigt att komma hem till folk som erbjuder vår son "barnanpassad" mat. Vad är barnanpassad mat? Ska alla barn gilla köttbullar, pannkakor, korv osv? Kan de inte gilla parmesan, fisk, oliver, ruccola? Min son gör det iallafall. Vi har inte antagit att han inte ska göra det Nu menar jag absolut inte att andra här i tråden gör så. Jag är helt enkelt nyfiken på varför det görs olika rätter. Fast i och för sig så borde jag kanske starta en annan tråd och inte hi jacka denna... Fast detta var en tanke som jag bara tänkt ibland, inte så att jag tänkt starta en omröstning. Så viktigt är det inte för mig att veta Så vi kanske ändå inte ska ta det i denna tråden *svammel svammel*
    Också OT...: Bonusdottern blir jättenervös när hon ska få hem kompisar efs jag inte "barnanpassar" barnen efter dem... Jag blir nästan tokig när kompisars föräldrar låter dem bestämma pannkakstårta(!) till middag varje gång hon är hemma hos en viss kompis
  • mooogn

Ikväll blir det stekta panerade fiskfiléer, hemgjort potatismos och kall sås

• mooogn

Ikväll blir det fläskpannkaka (eg. bacon), lingon och morötter. Trist mat men ibland orkar man inte slå på stort.

• mooogn

Suck... Försöker verkligen känna mig inspirerad till kvällens matlagning och förberedelser inför morgondagen. Just nu skulle jag gärna bädda ner mig i soffan med en flaska vin och stanna där hela helgen...

Vi har en massa avocados hemma. Grejen är den att jag igår bara köpte mat till påskafton och påskdagen (tänkte inte på att det fanns en dag innan påskafton...) så vete 17 vad de gröna skönheterna ska kombineras med *S*

Idéer??

• mooogn

Barnen hamnade hastigt och lustigt hos sin låtsasfarmor (svärmor "from hell") så maken och jag tänker dela på en köpepizza. Det blev inte roligare än så

• mooogn
    Bags skrev 2008-03-21 21:57:24 följande:
    mooogn, jag åt avokadosoppa för ett tag sedan, det var gott, vet dock inte om det blir en hel middagvi åt lasange.
    Tack för tipset men det blev en köpepizza med oxfilé, gorgonzola, fetaost och grön paprika... Räcka ut tungan
  • mooogn

Till lunch åt vi lite blandat: Ägghalvor, grönsallad, nybakat bröd, kyckling med kall dillsås, sparris och sill&potatis.

Till middag blir det ugnsomelett med svampstuvning, grönsallad och bröd.

• mooogn

Lunch: Ugnsstekt lax med creme fraiche-täcke, pressad potatis, grönsallad

Middag: Lutar åt rester från gårdagens påsklunch... *S*

• mooogn
    PerG skrev 2008-03-23 21:25:09 följande:
    Iadg blev det köttfärslimpa med potatis, svampsås, bönor och lingonsylt. Kanongott!.. Jag är inne i en husmanskosteufori sen ett par månader tillbaka.. ;)
    Husmanskost är ju jättekul att laga! Det känns verkligen som om man "för arvet vidare"
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16