Vad ska Ni äta idag? Part 16
TACK till den i tråden som lade in recept på Kela Kofta, de indiska köttbullarna i banan- och tomatsås, för ett tag sen! De var helt underbara och vi älskade dem!
TACK till den i tråden som lade in recept på Kela Kofta, de indiska köttbullarna i banan- och tomatsås, för ett tag sen! De var helt underbara och vi älskade dem!
Idag hade vi tänkt oss att försöka hämta libanesiskt igen. Men nääää, nu mår jag så himla illa idag, så jag törs inte göra det utifall jag inte kan äta. Så vi åt panerad och stekt pangasius med kokt potatis, ärter och remouladsås istället. Jättegott, men det verkar som att det inte är meningen att jag ska få libanesisk mat inom den närmsta tiden.
Blåbärssoppa, som igår och i förrgår. Jag har fortfarande känningar efter helgens magsjuka och svårt att få i mig annat. Men sambon skulle laga lövbiffsgryta med ris till resten av familjen ikväll, så jag kanske petar lite i en miniportion sånt också då.
Tja, det blir väl blåbärssoppa igen. Precis som alla dagar... Men jag har ett improviserat bröd i ugnen, kanske jag kan väga mig på en nybakt liten smörgås också? Det borde inte magen kollapsa av.
Ikväll blir det oreganokyckling och klyftpotatis. Nån god, varm grönsak till också. Eller förresten, jag köpte ju nån ny fryst grönsaksblandning som verkade god, den blir det nog!
Igår åt vi vegetariska biffar med bla broccoli, avorioris och fetaost i. Till serverade vi marinerade svarta bönor, tzatsiki och sallad med rödlök.
Idag blev det vietnamesisk stekt kyckling med jasminris, sötsur sås och söt jordnötssås.
Linny: Ja, och nu vet du en av anledningarna .
Idag jobbar sambon halvdag, så han kommer hem till lunch. Det blir bulgur med bla kräftstjärtar, avocado och apelsin. Kall sås på matyoghurt till.
Ikväll blir det nåt snabbt och halvtrist, kanske köttbullar ur frysen och nån pasta eller nåt. Blä, men inget annat hinns nog med.
Fyrarättersmiddag på en riktigt, riktigt fin restaurang . Bara jag och sambon
!