Inlägg från: Kickiliina |Visa alla inlägg
  • Kickiliina

Vilket hundfoder?

Våra hundar har ätit frysfoder i 15år och mår prima på det..
    Alltså sk. Minkfoder som består av slaktavfall samt rätt sammansättning av vitaminer och mineraler...
    Inga konserveringsmedel här inte!!!!!

• Kickiliina

Ska kanske tillägga att maten heter TRAJ och tillverkas i Ramsele

• Kickiliina

Ring och prata med dom så får du veta mer

• Kickiliina

Det finns många olika färskfoder Priima, Stella, Fodax, Klass är några utav alla foder som jag vet säljer över hela landet...
    Sök på nätet och läs dig fram vad som passar din och din hunds behov....

FruMansour skrev 2008-01-04 13:58:07 följande:
    På mitt Eukanubafoder står det att hunden ska bajsa mindre..men ur min valp kommer groteskt stora högar. Jag brukar fundera om det inte är Grandis iblndat i honom. Herregud.Vart får man tag i färskfoder billigast? Pris?
  • Kickiliina

Maten jag ger kostar 7kr/kilo för "vanliga" åh mina vuxna hanar som väger runt 25-30kilo äter drygt 700g/dag som varje klump är på..
    Tikarna på 16-20kilo äter halva mängden alltså drygt 350g/dag
    Det innebär att hanarna äter för runt 5kr/dag
    Och tikarna för 2.50kr/dag
    Det är ett STOR skillnad mot för om man ger torrfoder av ett bra märke... Då menar jag typ Eukanuba, Lone Star, Royal Canin o.s.v

Deras avföring är minimal per dag... OCH får ofta beröm för deras otroligt fina, glänsande pälsar då vi är på utställningar m.m

MEN tyvärr kör inte TRAJ med frysbil så det är endast i Norrland man kan få tag i deras mat...

Men jag gav tidigare min hundar Priimahundfoder vilket jag oxå kan rekommendera... Klass därimot gillar varken jag eller mina hundar... Det luktar surt så fort det har tinat...
    Maten jag ger luktar endast kött!!!

Svar på tråden Vilket hundfoder?