• Anonym

Yr i huvudet, konstig syn och skakig i kroppen. Vad är detta?

Sista tre dagarna har min kropp varit konstig.

När jag är på jobbet så börjar kroppen bete sig ungefär som iett blodsockerfall, blir lite skakis. Har även känt av att det nästan snurrar till och att jag ser suddigt (har iofs dålig syn och inga glasögon men brukar klara mig bra ändå)

Någon som upplevt liknande och vad kan det vara?

Äter jag för dåligt?

• Svar på tråden Yr i huvudet, konstig syn och skakig i kroppen. Vad är detta?
  • tokfisan

brukar känna så innan migränanfall, som jag får när jag ätit dåligt sovit dåligt stressat mycket eller allt på en gång, sätt dej ner o ät en banan, brukar hjälpa på mej

• Anonym (L)

Ungefär som ett blodsockerfall? Det låter ju precis som det. Ja, inte vet jag om du äter för lite. Gör du?
    Jag har upplevt det som du beskriver och då har det varit blodsockerfall. Det kan jag få strax innan min mens eller när jag av någon anledning har ätit dåligt.

• Anonym

Är inte gravid ska tilläggas

Jag är inte så stor i maten och får ofta och lätt blodsockerfall men då brukar jag inte bli yr utan bara må illa och skaka

• CeeJay

"Äter jag för dåligt?"

Ingen aning, det kan ju bara du svara på eftersom det inte framgår vad du äter...

Är du gravid? Kan vara högt blodtryck, havandeskapsförgiftning eller lågt hb-värde.

Är du inte gravid kan det vara nästan vad som helst också.. Lågt/Högt blodtryck, järnbrist, förkylning som satt sig på balansnerven, migrän, stress, låsningar i nackmuskler/kotor osv osv osv

• CeeJay

Om du äter lite (och har gjort det under en längre tid) och lätt får blodsockerfall så du skakar och mår illa tror jag nog du fått en "störning" och har en brist på någonting viktigt ämne...

Anonym skrev 2008-01-03 18:22:09 följande:
    Är inte gravid ska tilläggas Jag är inte så stor i maten och får ofta och lätt blodsockerfall men då brukar jag inte bli yr utan bara må illa och skaka
Svar på tråden Yr i huvudet, konstig syn och skakig i kroppen. Vad är detta?