• alisson

Nostalgi-ord

Ja, vad ger er mest nostalgikänsla av alla dessa ord? Vad är mest "retro"?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nostalgi-ord
  • alisson

Själv röstar jag på knytbandsmössa tror jag... Sådan hade jag och jag var jättesöt. *S*

• Linda1976

Kalasbyxor, dessa underbara korviga saker

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • tottalisa

Jag röstade på banlon. Var ung på 70-talet, och då fanns det nog ingen som inte ägde minst en banlonpolo. Själv hade jag nog 10. En i varje färg, så det matchade gabardinbyxorna.

Man ska inte ha tråkigare än man kan stå ut med.
  • Fluffguf

Jag är nog för ung för den här omröstningen, de flesta orden visste jag inte vad det var Generad

• lillaHåkan

Rustibuss såklart, korviga raka blöjor som gjorde att man fick en riktig putrumpa under plastsnibben...

• Jessikapersika

Många nostalgiord där. *S* Tänk att sitta i "tv-rummet" (bara det) iförd Lenina T-blöja och kalasbyxor och titta på Drutten och Jena...

• elinvd

Valet stod mellan kalasbyxor och Barbapappa. Svaret blev den sistnämnda.

Don't let other people determine your future
  • Atamon

Rustibuss och plastsnibbar hade jag men har inget minne själv av det. Däremot ligger mina gamla julsaker i en rustibusskartong. Det är lite kult
    Drutten och Jena och Barbapappa kollade jag på som barn, det är nostalgi. För inte så länge sedan lyssnade jag och sambon på min Drutten och Jena skiva från 70-talet. Det var inte lika kul som vi kom ihåg.. Kalasbyxor säger jag fortfarande om tjockare strumpbyxor
    Lade rösten ändå på Drutten och Gena. Hade gärna lagt den på Barbapappa men det har blivit för mycket inredning som är inne av det..

• sannamamma

Även jag har haft min rumpa inslagen i Rustibuss och plastsnibb... Det finns det åtskilliga bildbevis på. Så rustibuss fick det bli...

• W W

Fluffguf skrev 2008-01-03 22:30:40 följande:

Jag är nog för ung för den här omröstningen, de flesta orden visste jag inte vad det var
    jag med..
    men valde mellan kalasbyxor o barbapapa, det senare la jag rösten på..
  • Dino78

Lovikavantar får det bli för min del!

DIF i själ och hjärta
  • lövet2

Det blev LeninaT för min del. Och förresten så säger jag fortfarande kalasbyxor ...

• stjernfall

Fluffguf skrev 2008-01-03 22:30:40 följande:

Jag är nog för ung för den här omröstningen, de flesta orden visste jag inte vad det var
    Samma här Jag valde lovikavantar!
  • sannamamma

Nä det är klart, är man 19 år så blir det nog svårt att relatera till de andra orden...

Ellieott skrev 2008-01-04 18:01:35 följande:
    barbapappa... har typ inte ens hört de andra orden :P
  • alisson

Plastsnibb tycker jag är oerhört "nostalgi", kommer ni ihåg hur det såg ut?

• sannamamma
    alisson skrev 2008-01-05 14:41:52 följande:
    Plastsnibb tycker jag är oerhört "nostalgi", kommer ni ihåg hur det såg ut?

vilken gullig film!
Svar på tråden Nostalgi-ord