• Linny

Tips på ett extremt gott vin! (forts. på extremt gott rödvin..)

Hej!

Jag såg att förra tråden hade stängt och hittade ingen ny. Gillade verkligen tråden då jag tycker att man fick massa tips om goda viner och vad som passar till dem (eller vad för vin som passar med rätten man tänkt äta, om man hellre vill tänka så)

Så; vi kan väl fortsätta här!

Ge mig tips på extremt goda viner! Gärna med tips på maträtter till

• Svar på tråden Tips på ett extremt gott vin! (forts. på extremt gott rödvin..)
  • Tinagumman

baron de lay och pata negra mums...

• JAG är BÄST

Pata Negra är ett av mina favoriter .

Går utmäkrt till oxfile, renfile. Tycker jag iallafall.

• Tinagumman

smaka baron de lay.. det är bättre än pata negra.. kostar runt hundringen på bolaget..

och guuud vad roooligt att jag har jordens rödvinssug nu då.. när man inte får...:-P

• Linny

Tänkte prova två olika amarone på en gång och ser att de finns på halvflaskor. Vilka rekommenderar ni?

De allra finaste de har på bolaget finns tyvärr inte på halvflaska Känns ju lite onödigt att lägga typ 400 spänn på en flaska när man tänkt sig ha vinprovning med flera.. Fast den går kanske åt kvällen efter *haha*

• JAG är BÄST

Samma här det var nog inte bra att sätta sig i den här tråden .
    Nåja jag får mitt rödvin på Lördagkväll ..
    Imorrron blir det vitt vin till laxen

• Linny

Har nog inte provat Baron de lay. Pata negra är jag osäker på . Brukar köpa viner från 85-140 kronor ungefär. Ibland över och ibland under.

Några favoriter är: Stellenzicht pinotage (MUMS), Amarone Classico, Brown Brothers, Peter Lehman the Barossa Shiraz eller samma märkes Cab. Sauv.

• Pokergirl

Jag tänkte hitta ett riktigt mustigt, kryddigt vin till helgen. Gärna spanskt, vi är väldigt förtjusta i Rioja. Tänkte köpa hem lite gott kött, mest troligt lammfilé och rosta lite grönsaker. Carpaccio som förrätt. Tips någon?!

• lillamammsen

Grand mauro är supergott (85 kr har jag för mig)
    även ett vin som jag inte vet vad det heter men det har en rökig smak och en älg på flaskan, godare får man leta efter...

Svar på tråden Tips på ett extremt gott vin! (forts. på extremt gott rödvin..)