Zakynthos, Argassi
Är det någon som har varit där? Gärna nyligen. Vill höra allt.
Är det någon som har varit där? Gärna nyligen. Vill höra allt.
Jag var där för 2,5 år sedan. Det är nog ett av de bättre ställena på den ön. Jag gillade det!
Hur var stranden? Som jag har förstått det finns det bara små badvikar där.
Kefalonia måste jag säga var sååååå underbart med uunderbara ständer.
Har iofs inte varit där på länge nu. Men tror inte det är så stor skillnad. Zakynthos var oxå fint. Lite mer liv och rörelse.
Stranden där vi bodde iaf var rät liten, mer som en vik kan man nog säga. Zakyntos är väl oxå en lite mer livlig ö med mycket festande å så. Ska du åka med barn så tror det finns bättre öar. Men det finns nog lugnare områden på zakyntos också. Laganas är västa partystället. Min favorit i Grekland är helt klart Naxos!! Helt underbart, superfina stränder och inte alls så mycket turister som i övriga Grekland!
Vi bodde i Argassi 05 och trivdes ypperligt. Det är lätt att ta sig in till Zankynthos stad, Lanangas eller andra delar av ön. Det var ett gemyntligt ställe, dock mycket britter. Fanns en hel del bra resturanger också.
Badet var inte mycket att skryta med men det går gratisbussar till Vasilikos och andra fantastiskt stränder.
Efter två båtluffar i den grekiska övärlden så är Kefalonia den absolut finaste ön jag varit på.
Vi tänkte åka två familjer med ett barn var i månadsskiftet aug/sep, då är det ju inte högsäsong och inte så mycket party antar jag.
Åååå så svårt att välja! Jag älskar Grekland och har varit där många gånger, dock aldrig på Zakynthos.
Samma här. Älskar också det landet. Zakyntos var absolut fint, å ska ni åka dit så missa inte shiffers wreck (tror de heter så). Detdär vraket på en strand som man brukar se på kort. Där va sååå fint. Vattnet var helt fantastiskt!
Så heter de ja=) Tyckte de lät lite fel. Ja, där var verkligen fantastiskt.
Har ni bokat ännu?
Jag har sett några öar i Grekland och Zakynthos var inte min favorit, vi bodde i Argassi och hade en bra vecka men jag saknade det genuina Grekland. Man såg inte de små tanterna som satt och virkade utanför huset osv.
Det som var bra var lägenhetshotellet vi bodde på, Castello Beach, hade ingen egen pool men det visade sig att nästan alla hotell med pool utmed stranden hade dörren öppen även för de som ej bodde på hotellet. Vi hittade ett ställe där vi låg mellan pool och hav, vi vuxna badade i havet och barnen i poolen = alla nöjda och glada.
Bra restauranger men som sagt var mycket britter och tyskar.
Allt beror ju på vad man är ute efter. Jag vill ha mer lugn och ro och genuint grekiskt, gärna lite bykänsla. Vi var där sommaren -06.
Är man ute efter internationella restauranger, pooler, souvenirbutiker, turism med andra ord så är Argassi ett utmärkt val.
Lycka till på er resa!
Hej!
Jag röstar helt klart på Zakynthos och Argassi. Jag var där för två år sen och det var vår bästa resa ever. Den innehöll allt från god mat, shopping, underbar strand/bad till fantastisk miljö.
Ett tips är att åka med bussen fr argassi till St nickolas (tror det hettte så) som är en underbar fin sandstrand där många öbor själva badar.
Ett annat tips är att följa med på de båtturer som researrangörerna arrangerar och om ni då har tur så får ni se både havssköldpaddor och delfiner.
Vi var där med våra barn och det var den bästa semestern bland de grekiska öarna vi varit på!!
Rekommenderas!!