MiniMie skrev 2008-01-04 11:40:22 följande:
har nyligen avslutat en ams utbildning till verkstadsmekaniker/cnc operatör. Utbildningen herat väl egentligen verkstadsteknisk, inte bara cnc. Utan massa innom hela området men främst cnc..den är 47v.. jag fick tjata läääääänge innan ajg fick utbildningen. Egentligen har ajg 7v praktik kvar att göra men, fick papper på att jag var klar allafall när jag slutade i april pga att jag fick sommar vikariat på SSAB. fick sedan förlängt men har nu precis blivit arbetslös igen. Tydligen ska Cnc-operatör/verkstadsmekaniker vara de 4:e största bristyrket i sverige.. så har man chans och "tillgång" till att flytta vart som.. så ska man nog få jobb innom 4v sa dom på
ams.Själv kan jag inte flytta hur som, har sombo med fast jobb, och banret går ju på dagis. men, innom pendlingsavstånd kan man ju jobba.
du har inga papper på vilka kurser som du läst? tänkte se om jag hade läst några utav dom redan!
nej flytta vägrar jag, vi har 3 barn i åldrarna 3,5mån up till 5 år så den risken är obefintlig, men det finns ju plannja,ssab,gesamp osv där det finns många som närmar sig pensionsåldern