Inlägg från: Runguska |Visa alla inlägg
  • Runguska

Går det att studera till cnc operatör på distans?

Min man har precis ansökt om att få gå en sådan utbildning och det verkar som att den ligger på 47 veckor men att det är mycket möjligt att göra klart den snabbare.

• Runguska
    AlexandraLuleå skrev 2008-01-04 11:36:57 följande:
    nu kom jag in verkar som att ams har en cnc utbildning bara 7,5 mil från mig fast frågan är ju hur stor lust arbetsförmedlingen har att skicka mig dit *hmm*
    Min man har 4 mil till utbildningen och de betalar bussresorna för honom (utom 300 som han får betala själv). Den dyra biten för dem är inte reskostnaderna utan kostnaden för utbildningen så säger de nej till kursen så är det nog inte pga. resekostnaderna.
  • Runguska
    AlexandraLuleå skrev 2008-01-04 11:47:55 följande:
    resekostnaderna bryr jag mig inte om, mer det att jag vet hur idiotiska dom på ams kan vara... som ett ex så fick  jag höra att jag skulle bekosta en svetsutbildning för egna pengar för det var ju så lång kö annars....det är ju precis det som man vill ha när man är arbetslös, mer lån , som tur va så var jag bara arbetslös 2 veckor...
    Jo, det kan vara svårt att få gå utbildningerna. Min man har varit arbetslös i ett år helt utan ersättning, 0:- i månaden alltså och levt på mig. Nu äntligen har han fått börjat gå på Lernia och därigenom blivit tipsad om dessa utbildningar som han nu ansökt om att få gå. Arbetsförmedlingen ville inte låta honom g¨å någon förrän han hade körkort dock och det är ju inte lätt när man lever på 5500:- i månaden (som jag får ut) + bostadsbidrag.

Nu är det dock fixat och förhoppningsvis får han läsa det han vill. Jag kan tillägga att han även har läst 5 år på universitet så lätt att få jobb är det tyvärr inte även om man söker allt från jobb på Lild till annat.
Svar på tråden Går det att studera till cnc operatör på distans?