• tezzi152

Sluta nattamma - hjälp!

Funderar på att sluta nattamma å ge min son ersättning ist.
    Det är ett ständigt projekt att amma honom på nätterna. Antingen vill han inte ha bröstet, eller om han tar det så äter han någon minut å släpper å sen vill ha mer men tar inte bröstet på nytt...
    Vi vaknar oftast vid 3 tiden på natten då han är hungrig, sen kan vi hålla på å tragla med brösten i en timma om inte mer. Sen tar det kanske en halvtimma - 45 minuter innan han somnar igen.
    Har gett han ersättning 2-3 ggr nångång på nätterna då pappan varit vaken å matat så jag fått vila lite extra, då har han tagit flaskan utan problem å somnat på stört...

Är det för tidigt att sluta med nattammningen? Han är 7 veckor idag..

• Svar på tråden Sluta nattamma - hjälp!
  • Moder2

Nej det är väl upp till er vad som passar er bäst och vad ni orkar med...somnar han om bättre på ersättning så ge det...sömn är ju bra för alla parter.

• Beckah82
    tezzi152 skrev 2008-01-04 11:18:28 följande:
    Är det för tidigt att sluta med nattammningen? Han är 7 veckor idag..
    Det är för tidigt att sluta med nattätandet. Men nattamningen däremot kan du såklart byta mot nattflaskning istället om det passar dig bättre

Dock är det bra om du vet om att det kommer påverka mjölkproduktionen. Att amma på natten är det som är bäst för att öka produktionen så att sluta amma just nattetid kan göra att mjölken minskar så mycket att den inte räcker på dagarna heller.

Vill bara att du vet om detta så du inte blir besviken om det skulle hända. Nu vet jag inte hur du ställer dig till att ge ersättning på dagarna. Om det är lugnt för din del så är det ju ingen fara men om du hemskt gärna vill amma så  kan du vara lite vaksam.

Lycka till med allt.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
Svar på tråden Sluta nattamma - hjälp!