varför pratar alla negativt om pitbull??
jag undrar bara varför alla drar värsta skräckhistorierna och pitbull/amstaffhundar? självklart vet jag att de i grund och botten har avlats till att bli kamphundar och att i fel händer så KAN dom bli farliga, men vilken hund kan inte det????
Jag har läst och hört så mycket negativt om pitbull och rös verkligen när jag såg en och va livrädd.. tänkte ärligt talat att mina barn eller jag aldrig skulle klappa en sån.
Tills jag fick träffa en.. världens goaste vovve. Min dotter fullkomligt älskar denna hund. Han är väldigt väluppfostrad och lyder på minsta lilla vink. Min lilla jack russel är han livrädd för.. en pitbull som är rädd för en jack russel.. hahah det är ganska kul faktiskt. Men min jack russel tror han är större och mäktigare än en pitbull. De går bra i hop att leka också och denna hund är väldigt barnkär.
Jag menar bara att man tyvärr drar alla pitbulls och amstaff över samma kant. Det är lite synd för de är urgoa hundar med rätt ägare och i rätt händer.
Jag tycker man ska ta alla rykten med en nypa salt och skaffa sig en egen uppfattning och träffa en "riktig" pitbull/amstaff som uppfostrats i rätt händer innan man utesluter hunden. För jag hade i stort sett uteslutit att öht. hälsa på rasen efter alla skräckhistorier och alla som pratat illa om denna ras, tills jag träffade denna urgoa vovve som är min väninnas.