Hur mycket kostar Präst och kyrka?
Kostar en präst eller kyrkan på bröllop?
Kostar en präst eller kyrkan på bröllop?
Om du är medlem i svenska kyrkan är priset: 0 kr
det är väl gratis om man är medlem?? samma som för ett dop... dock ostar det väl om man ska ha församlingssalen eller så?? eller kanske det också är grati smen man betalar och ordnar fika själv
Så kyrkan kostar inget och inte prästen heller då?
Det kostar inte nå alls om du är med i kyrkan. Så det är bara allt efteråt som kostar..
Okej. Tack så mycket =)
det beror lite på..ska du ha den kyrkan och prästen som tillhör ditt stift kostar det ingenting.... men, vi ville ha "min" präst från lande..och då kostade det..elelr, dvs, vi gav honom pengar..för, dels var det hans annars lediga lördag..å dels var det några timmar i bilen,,,
Lycka till!
Det kan kosta om man inte gifter sig i den egna församlingens kyrka. Vet inte hur mycket, men vad jag förstått så handlar det inte om så mycket pengar.
Gäller det även om man vill gifta sig i ett annat stift och man inte tar prästen som finns där?
nej..som jag skrev där över..så kostar det om man inte vill vara i "sin" kyrka..och ha "sin " präst..
Om de inte har ändrat reglerna så är det gratis så länge någon av parterna tillhör svenska kyrkan. Väljer ni att gifta er i en annan församling så betalar er hemförsamling till den andra församlingen. Det ingår kyrka, präst, kyrkomusiker och vaktmästare. Dock får ni betala för kringarrangemangen om ni t ex vill ha en egen sångare, extra blomsterarrangemang etc.
jag gifte mig på en annan ort än där jag bor, och det kostade inte ett smack!