• maddeh

Vart ska man köpa en fin klänning när man är gravid?

Jag ska på bröllop i maj, min syster gifter sig.
    Nu är jag gravid och kommer i maj att vara ganska så stor.
    Hade hittat en jätte fin klänning på Lindex som var röd med ett band på magen. Men i dag när jag skulle beställa den så var den bort tagen från deras siga o den finns inte att handla i affären.

Så min fråga är: Vart hittar jag en fin mamma klänning som passar sig till ett sommar bröllop???

Uppskattar alla svar!

Mamma till Robin 061210
  • Svar på tråden Vart ska man köpa en fin klänning när man är gravid?
  • Jackass no 1

Hej!

Fann denna sida:

www.klaeder.nu/mammaklaeder.html

Där kan du se lite olika hemsidor som säljer mammaklänningar och andra mammakläder förstås. Lycka till!

(¯`°?.¸ ღ♥ My ♥ღ ¸.?°´¯)
  • vill ha fler barn

Jag köpte en amningsklänning från BOOB när jag var höggravid och den satt så snyggt. Var förvånad över att amningsklänningen var så snygg på gravida magen. Alla tittade på mig när jag hade den på mig och många gav mig komplimanger. Den var faktiskt inte lika snygg när bebben kommit ut, men vääldigt praktisk.
    jag ska lägga ut min på tradera men den är ju svart (med vitt mönster) ... passar kanske inte på bröllop.
    Den kostade 750 kr ... lite dyrt kanske men du kan ju sälja den sen.

• MnM

Är i v.34 och jag hade svårt att hitta nåt fint nu inför jul och nyår. Men jag hittade en "vanlig" klänning på B young faktiskt. En svart, knälång som satt perfekt över magen. Känns bra att kunna ha den sen också...

• Lille Skutt

Jag håller med föregående talare. Jag är nu i v.36 och köpte också en vanlig klänning nyår som jag kan ha senare. Den är mjuk bommul och töjbar. Mitt tips är att vänta in i det längsta med att köpa något eftersom du omöjligt vet hur du kommer att se ut i maj och vad som kommer att vara lagom då. Det är ju så olika hur mycket man går upp i vikt och var kilona sätter sig. Jag märkte skillnad på klänningen bara mellan jul och nyår eftersom magen växte mycket i den perioden. Välj en klänning som är skuren under bysten, annars är det lätt att få känslan av en flodhäst. På mig ser magen mycket mindre ut i långklänning också, men fortfarande måste den vara skuren under bysten för att sitta snyggt.

• vill ha fler barn

hade oxå vanliga kläder men de satt inte lika bra som mammakläder för de stod rakt ut under magen. mammakläder smitar åt under magen oxå så magen blir jättefin. och då ser du smalare ut oxå.

Svar på tråden Vart ska man köpa en fin klänning när man är gravid?