• Missred

Hur mycket ökade ni i vikt sista veckorna, typ 35-40, ökar man mycket då?

Vill helst inte överskrida 16 kg så jag är lite nyfiken på vad jag kan räkna med, har nu ökat 10 kg i v. 30.

• Svar på tråden Hur mycket ökade ni i vikt sista veckorna, typ 35-40, ökar man mycket då?
  • Duckan74

Nej, jag ökade mest den första halvan.

• Bruden1

De sista 4 veckorna ökade jag 1 kg/vecka, alltså från vecka 37-40. Det är normalt har jag läst. Men inte kul!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 ♥ ¸.?°´¯)
  • Valkyriah

i vecka 35 hade jag gått upp 27 kg och på bfdagen hade jag gått upp 33 kg,så 6 kg gick jag upp dom sista veckorna.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • L7671

Det är väldigt individuellt.

• FrodaFröjd

de sista tre veckorna har jag ökar mer än ett kg i veckan. v 38 idag. Oj vad stor jag blivit den sista tiden, annars bara en liten kula å nu en bjässemage=)

• Bruden1

Ja, det är väldigt vanligt att man går upp 1 kg i veckan de fyra sista veckorna, från vecka 37-framåt. Då växer bebisen till sig mycket o mamman kan samla på sig mycket vatten!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 ♥ ¸.?°´¯)
  • Anna Banana

Allt för mkt...Trode att ja skulle kunna hålla mig inom 20 kg mén har nu i v.37 ökat samarlagt 22 Kg så ca 1 kg i veckan å det känns å syns men men Man får ju någor fint för det med..

*Mamma Ärr*:=)

• Andrundrun

Jag gick upp mina 27 kg från v.25-v.40+1. Viktuppgången var stabil under dessa veckor. Nästan 2 kg/vecka blir det ju.

• Tinkerbelle

Ja, det ska bli interssant att se. Började med att ha gått ner 0.7 kg nu i v.36. (Har bara gått upp 6,6 kg nu )  Min BM förklarade att det är väldigt individuellt hur viktökning ser ut på slutet. Viktigast är att SF-måttet följer sin kurva!

♥♥♥♥ En liten flicka i magen!!! Gravid i v. 36!!! ♥♥♥♥
  • Alise

I vecka 34 hade jag gått upp 7kg, nu i vecka 38 så har jag gått upp 9kg. Tänkte inte gå upp något mer nu tills bäbisen är född (drömma kan man ju =P). Har hittills inte samlat på mig nån vätska, å tänker fortsätta dricka minst två liter vatten/dag för att förhindra det!

• Alise

Såg nu att du var i vecka 30 så jag kan ju berätta att i vecka 29 hade jag gått upp 6kg. Så på nästan 10 veckor har jag bara gått upp 3kg.

• Noddan

Jag hade oturen att samla på mig vatten i kroppen sista månaden när jag väntade nr 1, gick upp ca 10 kg sista månaden.

Nu men nr 2 så har jag gått upp ca 1kg/vecka sista veckorna, och verkar inte alls samla på mig något vatten.

• medeaolivia

Sista tre fyra veckorna har jag gått ner en 3-4 kg... vet inte vad det beror på!Har gått upp 10 kg nu allt som allt. Sen vecka 27 har jag inte gått upp nåt mer! Så det är väääldigt individuellt. SF måttet är som avstannat på 34. Jag är i vecka 39+5!

• Missred

Oj oj oj....vad olika det verkar vara, ja då får jag se vart jag hamnar för det verkar ju helt omöjligt att veta.

Svar på tråden Hur mycket ökade ni i vikt sista veckorna, typ 35-40, ökar man mycket då?