• Martha

Den glada BORLÄNGE tråden för alla!!!!

Öppnar nu en helt ny tråd.. Där ALLA är välkomna.. vare sig de vill diskutera hockey, barnvagnar eller fika träffar.. Eller vad nu ni har på hjärtat.. :)

Hoppas ALLA vill vara med här.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 22:51
    Är du ny här?? Ta dej då en titt här så får du veta lite mer om oss som hänger i tråden.. :) Gör gärna en lika dan om dej själv!!! www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28840137.html

• Svar på tråden Den glada BORLÄNGE tråden för alla!!!!
  • Mamma Heather
    smarties skrev 2008-03-17 16:12:15 följande:
    Köper inte vagn bara för att det "är ett märke" utan för att jag vill ha något som går in genom dörren. :P
    Javisst... jag bara säga det är synd att alla vagnar oavsett märke ska kosta mer än 1500-2000:- ...de skulle säljer säkert myyycket flera vagnar om de var billigare.
  • DalaPetra

nej ser ju nu att jag skrivit fel det ska inte vara 200 för varje hund utan 2000 kr

smarties: aha nej jag menade inte specifikt dig när jag skrev om märken, man köper ju vad man vill och efter det behov man har men jag tycker marknaden är lite hysterisk...

• Michaela83
    DalaPetra skrev 2008-03-17 15:18:37 följande:
    American Woman: håller med dig, vad ska man med extremt dyra vagnar till bara för att det är märke....??Betalade 200 kr för schäfern och 200 kr för taxen....omplaceringar... fick bra kilopris på schäfern med andra ord
    Jag köper inte en vagn för märkets skull..
    Jag vill ha en vagn som passar vårt levnadssätt, vara smidig, och ska funka bra i terräng. Sen så betalar jag hellre för lite kvalitet, det lönar sig i längden..
    AmericanWoman skrev 2008-03-17 16:29:48 följande:
    Javisst... jag bara säga det är synd att alla vagnar oavsett märke ska kosta mer än 1500-2000:- ...de skulle säljer säkert myyycket flera vagnar om de var billigare.

Javisst är det synd att vagnar ska kosta mer än 1500-2000:-, men det är också synd att bilar kostar mycket. Att renovera badrummet kostar, vinteroveraller kostar and u name it! Men allt är relativt..

Och visst, dom säljer säkert mer av allt bara det var lite billigare.. Helst skulle allt va gratis

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Michaela83
    DalaPetra skrev 2008-03-17 16:37:05 följande:
    nej ser ju nu att jag skrivit fel det ska inte vara 200 för varje hund utan 2000 kr smarties: aha nej jag menade inte specifikt dig när jag skrev om märken, man köper ju vad man vill och efter det behov man har men jag tycker marknaden är lite hysterisk...

Jag kan hålla med om att marknaden har blivit mer hysterisk på senare år.. Se bara på alla nya barnklädes-märken som poppar upp från ingenstans.. men det är ju vi som konsumenter som styr marknaden.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Mamma Heather
    Michaela83 skrev 2008-03-17 16:39:15 följande:
    Javisst är det synd att vagnar ska kosta mer än 1500-2000:-, men det är också synd att bilar kostar mycket. Att renovera badrummet kostar, vinteroveraller kostar and u name it! Men allt är relativt..Och visst, dom säljer säkert mer av allt bara det var lite billigare.. Helst skulle allt va gratis
    Nja, men vagnar borde inte kosta 7-8000:- ... Vissa är så idiotiskt dyra... Som sagt, vi köpte Emmaljunga Scootern vi hade, sprillans ny, -07 modell, ljusblått enfärgat, för 2300:- o DÅ gick gränsen där, för även DÅ tyckte vi det var dyrt. Men visst, kanske om båda jobbar, då kan man lyxa till det lite Men jag jobbar inte så jag behöver ha lite gränser på shoppningen..
  • Igloo79

Tvättmaskingen krånglar för mig. Känner någon till någon bra, pålitlig reparatör här i trakten. Någon som inte är dyr.

• anne h
    AmericanWoman skrev 2008-03-17 16:00:28 följande:
    Haha! Och dom (hundar) lever längre än vagnar
    men det är så dålig lastkapacitet på en hund..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • lindi
    anne h skrev 2008-03-18 13:59:56 följande:
    men det är så dålig lastkapacitet på en hund..
    man kanske skulle skaffa en grand danio som Love kan rida på istället för att åka vagn, eller en sant bernard med sånna packväskor på sidorna o Love ovan på!

vi hade en chihuahua (som tyvärr var tvungen att flytta) men hon var dyrare än en vagn och det där med Love på ryggen vet jag inte riktigt om det där med längre livslängd skulle stämma! :-P

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • anne h
    lindi skrev 2008-03-18 14:34:12 följande:
    man kanske skulle skaffa en grand danio som Love kan rida på istället för att åka vagn, eller en sant bernard med sånna packväskor på sidorna o Love ovan på! vi hade en chihuahua (som tyvärr var tvungen att flytta) men hon var dyrare än en vagn och det där med Love på ryggen vet jag inte riktigt om det där med längre livslängd skulle stämma! :-P 

Nä, tur ni inte har den jycken kvar!! Den lär inte komma till användning som vagnstand-in oavsett. Räcka ut tungan
    En sankt bernhard torde iaf vara bättre, men jag tror inte ens deras ryggar fixar en unge på ett/ett par år. Tur nog så sitter de ju inte i vagn mer än så..
    men det gäller å andra sidan att planera hundinköpet i tid, så den hinner bli fullvuxen innan barnet kommer.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Den glada BORLÄNGE tråden för alla!!!!