• Anonym

varför har man barnförsäkring?

jag har ingen till mitt 3 åriga barn, har aldrig tänkt på det. jag har aldrig själv vart försäkrad, inte hellerm ina syskon osv. tänkte ändå nu teckna den billigaste barnförsäkringen på trygg hansa, men vad kan man få hjälp med genom försäkringen?? trodde barnsjukvård var gratis ändå? någon som kan förklara?

• Svar på tråden varför har man barnförsäkring?
  • Anonym
    Lilith74 skrev 2008-01-05 00:43:32 följande:
    Jag undrar samma sak. Jag tycker inte att det verkar vara så nödvändigt som försäkringsbolagen påstår. Ofta har ju barnen bra skydd genom det allmänna, tex rätt höga belopp vid olyckor. När det gäller sjukdomar är det iofs sämre tror jag. Köp senaste VI föräldrar, de har en genomgång.
    har dom det? tack för tipset ska kolla!!
  • Anonym

När min son dog i psd fick jag pengar till begravningen från barnförsäkringen, ca 30.000 kr. Ett hemskt exempel att ta upp, jag vet, men skulle jag inte haft försäkringen skulle jag fått betala det själv.

Det är bra med barnförsäkring. Man vet inte vad som händer. Om barnet skadar sej i trafiken tex och får leva på sjukbidrag resten av livet, så är nog ett tillskott från försäkringen välkommet.

• Anonym

Olycksfallsförsäkring behöver man INTE. Det blir tårta på tårta.
    Min bror blev påkörd som 8-åring och fick 1,3 milj från flrsäkringskassan under fem år till rehab och mamma fick vårdbidrag på 6-7000 fast hon kunde joba deltid.

Sjukförsäkring kan man behöva. MEN många försäkringsbolag försäkrar inte mot en hel del rätt vanliga sjukdomar!

• Anonym

men trygghansas billigaste banrförsäkring (runt 108kr/mån) är den bra? hur mkt skiljer den sig från den dyraste??

Svar på tråden varför har man barnförsäkring?