• StellaK

Kan man använda Stokke-TrippTrapp direkt till 4 mån baby?

En del verkar mena att tex en plaststol från IKEA är bäst från start och att Tripp Trapp passar först efter ytterligare några månader. Är det verkligen nödvändigt att köpa flera stolar? Fungerar inte Tripp Trapp direkt om man pallar upp med lite mer tyg runtom?

• Svar på tråden Kan man använda Stokke-TrippTrapp direkt till 4 mån baby?
  • Tant Blå

visst den funkar nog, men Ikeas vita fula Antilop är den stol som små barn sitter absolut bäst i... Har många barn och har testat många stolar...
    TrippTrapp i all ära- men den är bättre till större barn..

• gosmamman

Om barnet är stadigt i nacken och kan hålla upp sig själv så fungerar det bra att palla upp bebben  med lite handdukar el dyl.

Ikeas vita plaststol är toppen när dom är små men som du säger är det onödigt att köpa en till stol.

Man ska inte överkonsumera i onödan. Har man en utmärkt stol är det slöseri att köpa en till stol för 2-3mån.

• miababia

till tripp trappen så kan man ju köpa dyna och sele m.m. och är barnet stadigt så....de brukar ju ändå inte sitta så länge åt gången. Fast vi har faktiskt köpt en antilop nu under julen-sonen är 10 mån- och har sen tänkt skaffa en tripp trapp. Dels för att han verkar sitta jättebra i antiolopen och dels för den har bricka till så barnet kan sitta och kladda på den och sen är det lätt att bara torka av eller ställa i duchen

• Peztis

Vi har endast en Tripp Trapp och sonen som satt själv sedan 5 mån satt INTE bra i den den första tiden - trots extra dynor.

En Antilop kostar inte så mycket samt att den är ju lätt att ta med sig när man åker bort. Kanske du t o m kan få tag i någon begagnad?

• StellaK

Tack för svaren! Det var min man som slog bakut när jag nämnde att vi skulle köpa ikeas stol också...inte pga ekonomi utan snarare just överkonsumtion!

Någon mer med åsikt/erfarenhet?

• Essica

vi hade dyna+ handdukar ihoprullade längst sidorna på vår tös, satt fint i denna... men haha vår dotter satt aldrig bra i ikeas:)

• Miss Lau

Jag tror nästan alla vi känner som köpt tripp trapp även köpte Antilop just för att barnen satt så dåligt i tripptrappen i början.

• Edwin07

Vi hade antilopen från 4 mån, köpte en Stokke trip trap nu i jul, sonen är snart 1 år. Men jag tror att man kan ha den från början, det finns ju bygel, extra högt ryggstöd i plast (ingår i bygelpaketet)och sele. Min son älskar stolen.
    Enda fördelen med antilop är att de finns ett bord till, blir ju så kladdigt i början, och jag antar att det blir ännu kladdigare när sonen ska börja äta själv :).

• Kålrot

Vi har använt Tripp-trapp stolen från runt 4 månader till våra tre barn. Det gick jättebra, har aldrig känt något behov av en annan stol i början. Vi hade en handduk runt dem i början.

• Mizzz

Vi använde TrippTrapp från ca 4 månader och det gick jätte bra! Vi hade bara bygelsättet, ingen dyna.

Svar på tråden Kan man använda Stokke-TrippTrapp direkt till 4 mån baby?