• StellaK

Kan man använda Stokke-TrippTrapp direkt till 4 mån baby?

En del verkar mena att tex en plaststol från IKEA är bäst från start och att Tripp Trapp passar först efter ytterligare några månader. Är det verkligen nödvändigt att köpa flera stolar? Fungerar inte Tripp Trapp direkt om man pallar upp med lite mer tyg runtom?

• Svar på tråden Kan man använda Stokke-TrippTrapp direkt till 4 mån baby?
  • Lillgangstern

man behöver ju inte ha sitsen längst upp heller, flyttar man ner den lite så blir ju ryggstödet högre.

• gemelli

Jag minns oxå att Tripp Trapp inte var så jättebra i början...

Men ni som rek. Antilop stolen, tror ni även Gullivers barnstol skulle funka första tiden?

• JennyHjortron

Vi har bara haft Tripp Trapp från det att sonen var 5 månader. Han satt jättebra i den, vi hade bygelsetet och dyna och behövde inte använda något annat. Vår son har suttit mycket bättre i Tripp Trapp än i Ikeas antilop från början.

• Suskiv

Vi kör hokus pokus första året och sen tripptrapp utan bygel. Tycker det funkar bäst för de sitter verkligen kanon i hokuspokusen.

• herilane

Vi körde också Tripp Trapp från början, med babyset då (högre ryggstöd och bygel). Inga som helst problem.

• Vintervila

Vi hade vår RuffKnuff från början, tror sonen var lite drygt 4 månader eller så. Han satt jättebra i den.

• tessan8micke

Vår dotter satt inte bra i Tripp Trappen så tidigt. Då var Antilop mycket bättre. När hon blev lite större och stadigare så bytte vi till Tripp Trapp igen och då funkade den jättebra.
    Antilop är inte direkt snygg, men himla bra!

• Lia85

Gabriel satt i sin tripp trapp från 2 måanders ålder (väldigt stadig) stöttade bara upp med ett sittunderlag vid ryggen så att det blev lite stöd för nacken om det skulle behövas.

• Humlan03

Vår dotter har suttit fint utan extra dyna i sin Tripp Trapp sedan hon var fyra månader. Det beror väl helt och håller på ditt barn om det funkar eller ej!

• Humlan03

Vår dotter har suttit fint utan extra dyna i sin Tripp Trapp sedan hon var fyra månader. Det beror väl helt och håller på ditt barn om det funkar eller ej!

• Pillertrillan

Nu har inte jag läst hela tråden, men nya trip trap har ju en ryggplatta som gör att barnet sitter jättebra från start. Tycker man inte det räcker kan du ju köpa till dynor. Min flicka satt först i en ikea, den i trä som är hög i ryggen. Den satt hon dåligt i och slog i huvudet i överkanten på ryggstödet. Däremot trip trap som vi bytte till vid fem månader satt hon kanon i tack vare ryggplattan!

• Mizzz
    Pillertrillan skrev 2008-01-06 12:01:58 följande:
    Nu har inte jag läst hela tråden, men nya trip trap har ju en ryggplatta som gör att barnet sitter jättebra från start. Tycker man inte det räcker kan du ju köpa till dynor. Min flicka satt först i en ikea, den i trä som är hög i ryggen. Den satt hon dåligt i och slog i huvudet i överkanten på ryggstödet. Däremot trip trap som vi bytte till vid fem månader satt hon kanon i tack vare ryggplattan!
    Ja, håller med. Ryggplattan är kanon. Jag tror de flesta som inte kunnat använda tripptrappen första tiden har haft solen utan ryggplatta.
  • Eli06

vi hade tripp-trappen från 4 månader. vi hade den som vanligt plus den där mjuka sitsen och ryggdynan som man kan köpa till! gick kanon!

• snuttP

Jag provade sätta min 3 månaders tjej i tripp trappen idag. Hon satt helt ok. Fick sätta två tidningar bakom henne. Såg att det fanns nåt ryggstöd att köpa. vet nån om man kan köpa det löst eller man måste köpa hela babypaketet. För jag har redan bygel och rem sen innan. Stolen är 4 år eller ja 3½ vet inte. Köpte den ny till sonen. Passar ryggstödet i en sån "gammal" stol?

• StellaK

snuttP: Jag har nu köpt det nya babypaketet och det är rem, bygel + ryggstöd och jag kan rekommendera! Går inte att köpa separat ryggstöd dock...

• Pillertrillan

Man kan inte köpa bara ryggplattan. Den passar endast till nyare årsmodeller, vet inte när brytåret är, de ändrade modellen lite då vid brytningen. Fråga i butiken, de borde veta!

• MammaHela
    snuttP skrev 2008-02-07 11:32:43 följande:
    Stolen är 4 år eller ja 3½ vet inte. Köpte den ny till sonen. Passar ryggstödet i en sån "gammal" stol?
    Japp det funkar, dotterns stol fyllöde 32 år i år, och ryggplattan sitter så fint på den så.
    Pillertrillan skrev 2008-02-07 19:12:43 följande:
    Man kan inte köpa bara ryggplattan. Den passar endast till nyare årsmodeller, vet inte när brytåret är, de ändrade modellen lite då vid brytningen. Fråga i butiken, de borde veta!
    Tja.. Dotterns stol är som sagt 32 år och vi har ryggplattan i den.
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • snuttP

tack så jätte mycket.. Synd att man inte bara kan köpa ryggplattan. =/ Men jag får väl köpa paketet och sen säja bygeln m.m.

Svar på tråden Kan man använda Stokke-TrippTrapp direkt till 4 mån baby?