Inlägg från: Ammi82 |Visa alla inlägg
  • Ammi82

Varför skaffa barn???

Ja, vi kan väl låta människosläktet då ut då, ifall det är så själviskt. Naturen har sin gång, tack vare att mäånniskor skaffar barn så finns även du här. Ställ frågan till dina föräldrar... =)

• Ammi82
    Alexiaa skrev 2008-01-05 13:46:33 följande:
    Ja, fast så är det väl inte! De flesta skaffar väl inte barn av skäl som "det behövs för vi ska föröka planeten" eller för "vi måsta ha framtida arbetskraft".Så på det viset tror jag inte det är, folk skaffar barn av olika anledningar men tror inte att låta människosläkten föras vidare är en stor anledning för de flesta.

Dvs. du är en kreation av dina föräldrars själviskhet. Vill du själv finnas till?

Nytta och nöje förenas helt enkelt. Det naturligaste som finns är att ett nytt liv kommer till, evolution...

• Ammi82

Nytta och nöje förenas helt enkelt. Det naturligaste som finns är att ett nytt liv kommer till, evolution... <-- det var mitt svar til det där. Att det är ingen fel att vara självisk. Det är det naturligaste som finns att vi vill ha barn, det går inte att hindra. Jag är gärna självisk när jag vet att jag väntar ett under.

Svar på tråden Varför skaffa barn???