Varför skaffa barn???
Ja du....För mej blev Elina som att se ljuset i mörker, nu vet jag vad som är meningen med livet. Hon är det absolut bästa som hänt mej. Hoppas du kommer känna detsamma en vacker dag.
Ja du....För mej blev Elina som att se ljuset i mörker, nu vet jag vad som är meningen med livet. Hon är det absolut bästa som hänt mej. Hoppas du kommer känna detsamma en vacker dag.
Varför skulle det på något sätt va själviskt att skaffa barn :( Menar du att hela vår jords fortplantning med djur och människor handlar om egoism. Jag tror inte du vet vad du svamlar om.
Hallå - kan man inte upptäcka nya saker när man har barn - jag fattar nada. Och man lever inte sitt liv genom sitt barn. Man delar sitt liv med sitt barn och det förgyller det ännu mera. Förstår ni inte skillnaden...
Varför ens ta själviskhet som är en slags synd i samma mening som att skaffa barn som är något vackert. Vi var inte i någon som helst bemärkelse själviska när vi älskade med varandra för att få Elina.
Vad är det egentligen ni diskuterar, ni låter som en sekt, där det är själviskt att få barn. Och jag tycker verkligen inte att du Alexiaa ska skaffa fler barn om du nu tänker på din vikt och använder den som ett argument för att inte skaffa fler barn. Det låter lixom inte relevant och inte som att vi pratar samma språk. Och nej Lady Sylvana vem bryr sej om att mänskligheten dör ut, hehe...det kommer den inte göra så länge som man även har sex för njutning och det är ju det som sexet är till för, för att njuta. Och att njuta av sex har heller ingenting med egoism att göra.
Lady Sylvana:
Det kanske var Alexiaa som skrev att det var egoistiskt att ha sex.
Jag vet att mänskligheten en dag kommer att dö ut.
Men man skaffar inte barn för sin egna skull på det viset ni vill att det ska påskina. JAG ÄLSKAR BARN.
Dom ser det enkla i livet och om ni hade delat den visdomen hade ni kanske tänkt detsamma.
Lady Sylvana:
Motsatsen till det du skriver då är egoism??
Jag tycker vi startar en tråd istället med frågan hur man tänker när man väljer att inte skaffa barn...det är för mej ett mysterie nämligen. Tjingeling, nu lämnar jag tråden. Och jag håller på bebbe made in italy och Tina83 *s*