• VIXIE

Ni som satt upp väggpanel?

Jag funderar på att sätta upp väggpanel i mina tjejers rum,det är snetak så jag tänkte sätta upp till att snetaket börjar.Men vad är det för plank man använder? Såg nåt som skulle komma på Bygglov.Vita "plankväggar" typ.
    Är det nån som har en bra länk eller som kan förklara för mig så är jag tacksam!

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Svar på tråden Ni som satt upp väggpanel?
  • VIXIE

Ingen som satt upp väggpanel???

• LevaLivetNu

Väggpanel från Coop har vi med. Kolla renovering o hall i galleriet.

• VIXIE

Ja tror det är nåt liknande fast jag tror att det jag sett är mer som vitmålade "plankor" som de satt upp,inga såna man sätter i hop i varann liksom.Låter jag väldigt tillkrånglad?Skrattande

• Sencha

Det beror ju väldigt på vad man vill ha.
    Om man vill ha riktig panel, så kan man t.ex. använda råspont eller pärlspont.
    Om man "bara" ska sätta utanpå något annat och inte bryr sig om "äktheten", så finns det skivor som ser lte ut som träpanel.

Ska ni ha liggande eller stående panel?

Vi har råspontspanel; det finns lite bilder i mitt galleri.

Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • VIXIE

Sencha: Det är så jag menar fast jag får ha de ståendes i stället,annars ser det nog konstigt ut i deras rum,råspont sa du?
    Är det nån speciell tjocklek man behöver,gärna så tunt som möjligt ,det ska ju bara vara som"lyst".

• Clio

Kolla annars på www.panelskivan.se tunt och extremt enkelt. Vi har satt upp sådana på våra garderober, bilder finns i galleriet. Annars håller vi på att klä in vår hall i träpanel och det vi tyckte var finast till slut är egentligen ett furuträgolv. Fördelen med det är att det är spontat både på lång och kort sidorna om man behöver skarva, då syns det inte så väl. Kan försöka att lägga in bilder inom kort.
    Jag skulle inte sätta upp råspont i barnrum då det är en väldigt ojämn yta.

• musli

vi har dubbel-fasad spont i blivande vardags-rummet, det innebär att den är fasad på båda långsidorna, och våran är utan mellanrum som vissa är...
    omålad, målad 1 gång och målad 2 gånger.JPG
    Klickbar bild.

• musli
    musli skrev 2008-01-06 20:30:03 följande:
    vi har dubbel-fasad spont i blivande vardags-rummet, det innebär att den är fasad på båda långsidorna, och våran är utan mellanrum som vissa är...Klickbar bild.
    som vissa haaaar menade jag... mellanrum alltså...
Svar på tråden Ni som satt upp väggpanel?