• SiLiOs

Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!

Nu är det kris, jag får inte bort de sablars beläggningarna som sprider sig över vår toalett. Jag skrubbar och skrubbar och häller i diverse giftiga kemikalier; men icke!

Snälla, är det någon som har en dunderkur mot detta som faktiskt FUNKAR?

• Svar på tråden Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!
  • Nyfiken gul

har ni järnhaltigt vatten som gör att det blir brunt? i så fall kan man inte gör så mycket annat än att försöka skrubba så mycket som möjligt.

• jummie

I toan eller?

Då skulle jag använda tabletter som finns som ligger o värkar över natten o sen borsta. Då försvann det på min toa iaf.

• Aros

Köp ny toalett och bajsa hos grannen i framtiden.

Klorin fungerar bra annars, låt det stå ett tag och skrubba sen. Luktar ju dock vidrigt. Ska även finnas salttabletter som man kan sätta i vattentanken som ska förhindra ny uppkomst av fläckar (som ofta kommer av kalk odyl som finns i vattnet). Har aldrig testat dem själv men har en vän med hus på landet och egen brunn som kör med sånt.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Aros

Kalk? Menar järn såklart! Doh!

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • SiLiOs

Tack för alla kanontips! Ska genast beta av listan och försöka *frustrerad*

• Mandi74

Långa diskhandskar en disksvamp och vim, sen ner med näven och gnugga. Funkar alltid..

• Guldskimmer

En sak som faktiskt fungerar: Ta bort allt vatten som ligger kvar i toan (typ ös ut så mycket det går och sug upp resten med toapapper eller liknande) Häll i coca cola och låt det stå över natten. Det blir otroligt nog borta!

• carola1977

Guldskimmer skrev 2008-01-05 13:29:03 följande:

En sak som faktiskt fungerar: Ta bort allt vatten som ligger kvar i toan (typ ös ut så mycket det går och sug upp resten med toapapper eller liknande) Häll i coca cola och låt det stå över natten. Det blir otroligt nog borta!
    Läskigt
  • majzzan

Det ska vara nåt med mycket citronsyra!!!!

Ge mig ett liv........
Svar på tråden Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!