• SiLiOs

Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!

Nu är det kris, jag får inte bort de sablars beläggningarna som sprider sig över vår toalett. Jag skrubbar och skrubbar och häller i diverse giftiga kemikalier; men icke!

Snälla, är det någon som har en dunderkur mot detta som faktiskt FUNKAR?

• Svar på tråden Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!
  • Bei Bei

Åhh åter igen blir jag ännu mera övertygad om att läsk är läskigt farligt Inte är det gott heller... Fy vad läskigt om det fungerar, ts snälla prova! Räcka ut tungan Vi har precis flyttat till nybyggt, så det finns ingen brun toa att prova på här...

Guldskimmer skrev 2008-01-05 13:29:03 följande:
    En sak som faktiskt fungerar: Ta bort allt vatten som ligger kvar i toan (typ ös ut så mycket det går och sug upp resten med toapapper eller liknande) Häll i coca cola och låt det stå över natten. Det blir otroligt nog borta!
    ♥ Ronja ♥
  • Misery

köp en stor påse med citronsyra o häll i toan låt d stå över natten d brukar ta bort d mesta....

• SiLiOs

Ska köpa en cola i veckan och testa! Lägg till tråden i favoriter så lovar jag att lämna besked

• Stjärnstoft

Bort med vattnet, så mkt du kan och i med Citek - finns på vanliga affärer Låt stå över natten och sen lite jobb.
    Har funkat här.

• SiLiOs

Åh tänk att det finns hopp för min sunkiga toalett *hoppar och skuttar*

• MollyMax

Lättaste sättet att få bort vattnet ur toan är att använda en sån där sugkopp man använder när det är stopp i toan. Sen är det bara att lägga i medlet och låta verka över natten.

• Soulfly

Klorin e bra men miljöfarligt tyvärr...men funkar gör de

Väntar april bebis ♥
  • SiLiOs

Okej, jag trodde att när det försvinner vatten så brukar de rinna till mer. Men kanske svinto kan funka? Det har vi hemma i alla fall!

Svar på tråden Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!