• maria 25

Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova

Hej!
    Denna tråden åker rätt in på mina favoriter...har också problem med sömnen och känner att det snart är dags att göra något åt det, blir så frustrerad av tanken på att det är något jag kan påverka för att få henne att sova bra på natten...exempelvis dagvilorna, jag ser inget mönster på natten om hon sovit korta eller långa pass på dagen....

Hoppas på många bra tips här

• maria 25

Bast: sitter och skummar igenom tidigare inlägg och såg något om en nappburk, vad är det egentligen?

• maria 25

stjernan: tack så mycket! jag har en liten tjej som blir 6 mån den 21:e juli och hon har väl i stort sett alltid vaknat på natten, men för det mesta så har det räckt med att amma henne så har hon somnat hon om bredvid mig och sovit i kanske 2-3h för att vakna och bli ammad igen. Det är inte förrän på senare tid som hon har börjat vakna ordentligt på nätterna, det börjar allt från kl 00.00 till 02.00 och håller på två timmar framöver. I natt var hon dock inte ledsen, bara vaken Vaknade sedan vid 3 och 5 men då räckte det med att stoppa in nappen. I egen säng sover hon fram till första uppvaket och hon somnar efter att ha blivit ammad vid cirka 20.30 så där kan jag inte klaga. Hon har tills idag sovit ett långt pass på em vid 16.30-18.00 och jag tror att det är för sent...så idag fick hon inte sova efter 16.30 så får vi se hur det går

Kan tillägga att hon har napp som är en stor bov, men jag vet inte om jag i dagsläget orkar ta kampen om den. En annan sak som heller aldrig slår fel oavsett när hon somnat är att hon reagerar EXAKT efter 35 minuter, för det mesta så vaknar hon till och ibland så kan det bara vara att hon tappat nappen men fortsätter att sova. Någon annan som har det så?

• maria 25

Pasadena: jag känner med dig och hoppas verkligen att det ställer till sig snart! själv skrev jag ett inlägg för inte så många minuter sedan om att jag inte kan klaga på insomningen...gissa vem som ligger nu och är jätteledsen och inte kan somna....jag blir så frustrerad, vad gör vi för fel?!?!?!?!

• maria 25

Hej!
    Här har vi ett stort problem med den förbannade, i vårt fall, 35-minuters grejen...efter det så vaknar hon om man inte är där före och väntar in henne, då kan hon somna om och sova längre pass. Någon som hört om detta är vanligt och om det kanske försvinner så småningom?????

• maria 25

Igår var vi på bvc då vi sökt hjälp angående sömnen. Det är verkligen inget annat är 5 mm sm gäller för dem, jag blir så ledsen....

Svar på tråden Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova