Inlägg från: Frediza1980 |Visa alla inlägg
  • Frediza1980

Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova

Hej på er!
    jag har andvänt mig av den här metoden, och har gått från att hon vaknade ca 15 gånger per natt till 2-3 gånger, en klar förbättring.
    Men nu har vi fått ett litet problem, jag har ammat henne till söms sen hon föddes, med metoden har jag kört "ploppen ur" som står i boken och hon började lära sig att somna på egenhand. Men nu har hon fått en hörn tand som kliar jättemycket vilket ha gjoprt att hon har börjat bita när jag ammar. Hon har bitit hål flera gånger och jag kan nu inte amma henne till söms längre.
    Nu på kvällarna har jag varit hos henne i sängen och hållt om henne tills hon somnat, men det har varit mycket grått och jag vill verkligen inte att hon ska gråtta sig till söms! det har varit så här i en vecka nu. och jag vet inte vad jag ska göra....
    ibland har hon gråttit i 1-2 timmar!! jag lämnar henne aldrig utan är hos henne. att vagga henne i famnen funkar inte.. bära funkar inte.. napp tar hon inte... inte flaska heller.. inte snutten...
    någon som har något råd?
    tack på förhand

• Frediza1980
    Igloo79 skrev 2008-01-11 08:40:52 följande:
    Frediza: Har ni provat med att pappan nattar henne? det kan handla om att hon känner lukten av mjälk från dig och inte förstår varför hon inte får den när den ändå finns där. Bast: Ok, då förstår jag. Lillan sov mycket bättre inatt. Totalt var jag uppe 3 gånger innan hon vaknade för dagen. Klar förbättring. Då jag tidigare kan ha fått spriga upp emot 20 gånger per natt. Dock fick hon nappen när hon vaknade. Kände också att jag inte orkade strula med att försöka få henne att somna om utan napp. En gång ammade jag. Men som sagt - klar förbättring.Känner mig faktiskt relativt utvilad för första gången på länger. En härlig känsla.
    Ja både hennes pappa och hennes mormor  har försökt men då blir hon ännu mer ledsen.
    hennes pappa har aldrig kunnat natta henne, vilket han är väldigt ledsen över... han har försökt när inte jag varit hemma, och då höll hon sig vaken tills jag kom hem, vid halv tolv.
     nu i två nätter har hon fått somna när hon ligger på mig, på mitt bröst, det är grått men inte lika mycket.
    har någon något mer förslag?
Svar på tråden Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova