Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova
Hallå...
Jag har läst en del här i er tråd och jag tycker att erfarenheterna av att använda en "snäll" metod för att sova låter mer humant än många andra. Jag har beställ Pantleys bok och hoppas att få hem den i brevlådan idag oavsett om den ger så mycket nytt eller inte.
Vår son är strax över sju månader och har sedan sex månaders ålder varit helt upp och ned i sin sömn. Vissa nätter har han använt mig som napp konstant och kunnat vakna 1-2 ggr/timme. De senaste dagarna har vi nu infört en tydligare läggningsrutin och han sövs numera alltid i sin egen säng till natten. Det har varit lite upp och ned med nätterna men de är avsevärt mycket bättre. Varannan natt har han vaknat bara 2 gånger och varanannan har det blivit flera. Den tydliga skillnaden för mig är att jag inte tillåter honom att somna vid bröstet längre och det har han reagerat både bra och dåligt på.
För er som upplever positiva skillnader med metoden. Hur länge var det upp och ned med nätterna innan ni upplevde att det blev mer stabilitet?? Jag förstår att det är ytterst individuellt men någonstans söker man efter hopp i all denna trötthet.