Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova
Jag är ny på den här tråden. Köpte Pantleys bok o fastnade direkt för den. Hon verkar vara en sån klok kvinna o hade många bra råd. Jag har börjat ha med ett gosedjur när jag ammar o vi har börjat m första steget att försöka få vår lilla tjej att somna själv. Hon är väl inte helt nöjd. Både igår o idag fick jag göra om proceduren typ 5 gånger. Hon somnade först strax före åtta o vaknade efter en liten stund. Gick in t sovrummet o vaggade o lade ner henne om o om igen. Hon somnade o sen vaknade efter en stund igen. Gjorde samma sak. Nu har hon snart sovit i två timmar. Bara väntar på att hon ska vakna snart igen...Skrev sömnlogg inatt o det blev rätt många anteckningar. Hon vaknade flera gånger. Kändes nästan som att hon tyckte att hon minsann skulle göra det ordentligt, så att det kanske märks tydlig skillnad sen! Ja, vi får väl se hur det går. Har lite svårt för att få så tidig läggning som vid 18-19-tiden. Vi brukar lägga henne vid halv åtta-åtta. Och ibland blir det senare, när vi är borta. Vet att man skulle försöka hålla sig hemma den första tiden, men det är ju så svårt...
Vi hoppas på positivt resultat, men vet att man måste ha tålamod. Hellre att det tar lite tid, än att man ska köra ngn hemsk snabb skrikmetod!