Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova
Jag är helt utmattad och orkar inte läsa hela tråden.. men ställer min fråga rakt ut bara, kanske någon vill svara..
Vår dotter har fått en dålig vana och är ofta uppe till 23-00 på kvällarna, vi införde nu i veckan att hon skulle somna kl 22 i alla fall, vi steg upp tidigare och tidigarela alla tupplurar, funkade fint tills igår kväll, vi började vårt "experiment" enligt boken, fast man skulle lägga barnet högst en kvart eller halvtimme tidigare än förr så verkade hon bli trött redan 20.30, vi la henne i sängen, fullproppad med välling och mätt och trött, hon somnade inte vid mitt bröst, hon vaknade inte heller förrän 1,30 h senare, då hade hon bajsat, vilket nederlag, då var vi tillbaka igen, där vi var från början, förr så bajsade hon väldigt sent och vaknade såklart störtpigg av detta, och somnade inte förrän 1-2 tiden, igår somnade hon kl 1... vi tänkte ju tidigarelägga allt så går det såhär...
Någon som haft samma problem?
Jag ammade henne 2 ggr i natt och gjorde enligt boken, drog ut proppen och sen så fick hon somna utan bröst, det gick jättebra. Men ikväll vill hon inte alls, och hon har bara sovit 1.30 h idag sammanlagt så verkligen övertrött är hon!
Vet att detta bara är andra kvällen, men ska man lägga dem tidigare var kväll och hur gör man om det inte för sitt liv vill somna tidigare...?