Inlägg från: solrosblad |Visa alla inlägg
  • solrosblad

Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova

Kikar in här för att se om metoden funkar på era barn
    Jag tänkte låna/köpa boken för vi får inte vår 9 månaders att koppla av och sova på kvällen, hon är jättetrött men vägrar somna När hon håller på att somna in så börjar hon kasta sig av och an för att inte somna in. De kvällar hon väl somnar snabbt så vaknar hon efter en halvtimme och sen får vi hålla på att söva om henne flera gånger, i vagnen, i famnen, och i sängen, vilket sällan funkar

Ibland är hon tvärpigg och somnar vid halv 12 på natten.
    Oftast sover hon bra när hon väl somnat för natten med undantg för natt ätande på mig 2-3 ggr, men det störs jag inte av så mycket. Det jobbiga är själva nattnings ritualen. Vi har testat bad, mys, saga, mörkt rum, nattlampa, och det funkar en två ggr. Testade välling ist för amma en kväll och trodde det var lösningen, men nästa kväll blev hon pigg ist för trött!!
    Hon sover en, två timmar om dagen...så hon sover inte mycket precis.

Hon är en aktiv och social unge som utvecklas normalt enl bvc, och på den punkten håller jag oxå med...men varför sover inte ungen??? Har kånkat runt med henne i sjal hela våren och sommaren eftersom hon vägrar pappa och vagnen och sin säng, som vi nu tagit bort, hon skrek galet i den

Jag är slutkörd och är ständigt irriterad. Vi har en 2åring, och sen en9åring,12åring,en 15 åring som man ska orka med oxå.

• solrosblad
    JIFFY skrev 2008-02-28 16:52:43 följande:
    Hej hej, vet inget om den här metoden, ännu i alla fall, men det verkar som det kanske vore nåt för mig snart. Lillkillen är bara 5 1/2 månad än så länge men det bådar inte gott. Han har börjat somna i någorlunda tid de flesta kvällarna men vaknar ju typ en miljard gånger (lätt överdrift) och somnar inte om ifall han inte får amma utan då skriker han som en tok. Sover mellan oss och sin spjälsäng kan man knappt gå nära innan han blir tokig. Vi har faktiskt börjat att ge välling lite smått för att han skall bli riktigt mätt men inte fan verkar det hjälpa. Han sover dock väldigt bra på dagtid fast alltid i vagnen. Till saken hör att vi har en vild tvåårig kille också så det blir ju ingen vila på dagen heller. Ska man slå till o köpa den där boken tro?
    Har en snart ettåring som är som din lille, har ALLTID varit knölig att natta...ska nu sluta amma, vilket inte är lätt eftersom man är trött själv på kvällen och när hon krånglat ngr timmar ger man efter och hon somnar gott...ett tag, sen amma igen...sover ett tag sen natta om henne 2 ggr till innan hon somnat in ordentligt..ngr timmar Egentid funkar inte, hatar kvällarna!!!!!!
Svar på tråden Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova