Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova
Kikar in här för att se om metoden funkar på era barn
Jag tänkte låna/köpa boken för vi får inte vår 9 månaders att koppla av och sova på kvällen, hon är jättetrött men vägrar somna
När hon håller på att somna in så börjar hon kasta sig av och an för att inte somna in. De kvällar hon väl somnar snabbt så vaknar hon efter en halvtimme och sen får vi hålla på att söva om henne flera gånger, i vagnen, i famnen, och i sängen, vilket sällan funkar
Ibland är hon tvärpigg och somnar vid halv 12 på natten.
Oftast sover hon bra när hon väl somnat för natten med undantg för natt ätande på mig 2-3 ggr, men det störs jag inte av så mycket. Det jobbiga är själva nattnings ritualen. Vi har testat bad, mys, saga, mörkt rum, nattlampa, och det funkar en två ggr. Testade välling ist för amma en kväll och trodde det var lösningen, men nästa kväll blev hon pigg ist för trött!!
Hon sover en, två timmar om dagen...så hon sover inte mycket precis.
Hon är en aktiv och social unge som utvecklas normalt enl bvc, och på den punkten håller jag oxå med...men varför sover inte ungen??? Har kånkat runt med henne i sjal hela våren och sommaren eftersom hon vägrar pappa och vagnen och sin säng, som vi nu tagit bort, hon skrek galet i den
Jag är slutkörd och är ständigt irriterad. Vi har en 2åring, och sen en9åring,12åring,en 15 åring som man ska orka med oxå.