Kattfri rabatt?
Hur får man det? Kan man lägga ut något så de undviker rabatten?
Hur får man det? Kan man lägga ut något så de undviker rabatten?
Har hört att man kan plantera vitlök och/eller petunior tror jag det var som luktar illa för katter. Undvik dock nepetor (kattmynta).
Ska visst finnas nåt medel som heter Stoppa katten eller nåt liknande som man kan köpa i järnaffärer och trädgårdsaffärer.
Vet dock inte om det funkar.
Jag har använt ett medel som fungerade utmärkt! Har inte haft katter i den rabatten på flera veckor! En plastflaska med gröna geleklumpar som man strödde/klickade ut i rabatten. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, men jag kan ta reda på det om du vill?
Tror att närmsta djuraffär borde ha... kanske fråga där, nästa gång du har vägarna förbi?
Man kan köpa get off sprej hos djuraffärer. Fungerar bra. Har det själv till våran katt där ajg inte vill hon ska gå. man får spreja lite varje dag så det håller i sig.
Lägg ett metallnät i rabatten - typ hönsnät - går ev. plast också om du hellre vill det, gräv ner det några centimeter, katten kommer inte att gilla att gräva i den rabatten
Kolla också så du inte har växter som katter gillar, hade en granne som klagade på att min katt rullade runt i hennes rabatt ... var över och kollade och hon hade hela rabatten full av... kattmynta! Konstigt katterna gillade den rabatten?
Är du eller någon i din familj teknisk lagd och intresserad kan du rigga en rörelseutlöst vattenchock, det behövs bara EN sådan för att den katten inte ska komma tillbaka... en väl riggad vattenspridare som startar när katten kommer i närheten? Fungerar på de flesta katter och skadar dem inte.
Katter undviker generellt starka dofter så växter med sådana kan du med fördel plantera, de gillar däremot ofta gräs och gräsliknande blad (mums att tugga på för att kunna kräka upp hårbollar *ler*) så dom ska du undvika.
Hoppas du lyckas!
/my
*stolt matte till två kattflickor*
Det Sunflower tipsar om är Fy-medel som går att köpa i djuräffarerna.
Min far klippte ner kvistar från en vildros och lade där kattarna var som värts
i rabatten.
Varken katter eller någon annan för den delen ville gå där!
Guuuuud så tokigt jag läser!!!!
Läste att Sheeba skrev : "Man kan köpa en get hos djuraffärer. Fungerar bra. Har det själv till våran katt där ajg inte vill hon ska gå"
EN GET????
Snacka om att läsa fel!!!
.-D
.-D
.-D
Hahaha!! Ja i bland kan det ju bli lite tokigt.
Men katten hade nog slutat att gå där.Hihi...
Tack för svar! Har faktiskt Fy-spray hemma då vi själva har en innekatt. Skall testa i rabatten, men det kanske inte håller i så länge???