Kattfri rabatt?
Hur får man det? Kan man lägga ut något så de undviker rabatten?
Hur får man det? Kan man lägga ut något så de undviker rabatten?
Åh de finns fler som har problem med dom där OTÄCKINGARNA
vart senast så arg på ett skrälle idag, kom tom in till mig och sket =( UCHA
Stoppa Katten, medlet hjälpte dock inte för mig!
Fy - spray vart kan jag köpa de, jag vill verkligen ha bort katterna från mina rabatter!
Anglatuss: Du kan köpa dem i vilken djurafär som helst.
SE bara till att det är för utomhusbruk... Lycka till.
Anglatuss: Fy- spray har jag köpt på en djuraffär. Grävde även ned en bit hönsnät (vid smultron och jordgubbsplantorna) i jorden som MuminMy tipsade om. Katterna har faktiskt inte varit där på 2 dagar! Hoppas hoppas det fungerar!!!
Vitlökspulver ska tydligen funka bra! Höll katter borta från mammas rabatter iaf!
Och vitpeppar oxå tror jag.. Vet att hon strödde det längst ner på julgranen så dom skulle hålla sig borta därifrån..
Läste oxå GET först!
Tänkte att då har hon nog inte mycket till rabatt kvar sen inte..
sunlight - jaha, jadu de blir dyrt om man ska testa alla knep! De där stoppa katten va då värdelöst, fick in kattskället igår, trots att de stod en blomkruka med massor av stoppan katten i.. *muttra* Kanske skulle gräva ner lite hönsnät jag med. ska ju skaffa trädgårdland sen! =) *hehe*
Ozzan - vitlökspuvler - ja varför inte.. eller om man skulle planera vitlöksplantor, men efter mina blickar som kattskrället fick igår är han nog död nu, för gu så arg ja va då jag fann katten inne hos mig!
Mina svärföräldrar kör med ättika och skal från citrusfrukter (lime el citron) och säger att det funkar! Dock måste ju ättikan fyllas på med jämna mellanrum.....
ättika luktar ju skit ju - men de gjorde stoppa katten med.. =) hehe
Kanske därför det funkar...
Avia - ja kanske de - kan du höra dig för om de hälde ut rent ättika eller spädde ut de med vatten.. ska genast köpa en flaska! =)
De har använt det outspätt och har skvätt omkring lite överallt där katterna helst går tydligen...
Jaha, ja jag kanske skulle testa, ättika har jag ju hemma =)
Var försiktig bara med ättikan i rabatter det dödar det man vill ska vara där. Jag har en syren som inte alls vart glad över ättiksduschen, fast katterna har hållit sig borta! Lika som syrenbladen....
onka - så typiskt de ska va ändå sättet att få bort katten är väl att grannarna flyttar eller att den dör, men nu har jag inte sett till den på 2 dagar, inte på min tomt i af, skrämde den nog riktigt! =)
Hoppas att den stannar borta nu då....
jo de hoppas jag med =)
Jag lägger ett lager med snäckskal i mina rabatter, det tycker inte missarna om att gå på
har funkat väldigt bra!
vixie
Vixie - snyggt med massa trasiga snigel å snäck skal =( jag har prövat vitlök..