• hella73

Hur mkt normalt att blöda efter skrapning?

Undrar hur länge och hur mycket det är normalt att blöda efter skrapning. Blev skrapad den 5 dec efter mitt 4:e ma i rad. Blödde ganska sparsamt de första 2 dagarna sedan har jag haft kraftiga blödningar med svarta blodklumpar till och från de senaste 30 dagarna. Jag var hos läkare 1 och 1\2 v efter skrapningen pga blödningar och smärta. Vid vul kunde han se lite blodklumpar som måste ha blivit kvar men så pass lite att kroppen skulle ta hand om det själv. Tog även blodprover för att kolla ev. infektion, men de visade inget. Börjar bli riktigt trött på att blöda nu. Vill bli återställd så att vi kan börja försöka igen!

• Svar på tråden Hur mkt normalt att blöda efter skrapning?
  • Cia o krabaten

Hoppas du slipper blöda mer snart!
    jag har asldrig skrapats utan mina 4mf har kroppen klarat själv.
    Dock blödde jag 6v!!! efter det senaste och det är inte kul alls. Men var inne och kollade det efter 2 och 4v och allt såg ok ut.

• gräddad längtan

Jag har blivit skrapad en gång tidigare. Jag blödde ca 1 vecka efter det och mycket sparsammare än innan skrapningen.
    Vad jag förstår så ska väl blödningarna försvinna när man fått bort alla rester av moderkakan. Så för mig låter det som att det måste finnas rester kvar, annars skulle det ha slutat blöda. Så ring igen, det tar på krafterna och järndepåerna att blöda så länge.

Lycka till

• hella73

Bör kanske lägga till att jag blibit skrapad 2 ggr tidigare under 2007, i jan och maj efter konst. ma.
    Men de gångerna blödde jag inte alls så här mkt.
    Ska till läkaren nästa vecka för undersökning och provsvar.
    Tänker att det kanske kan vara något med livmodern, att den inte har "dragit ihop sig".

• StoraD

hej hella! jag har inte heller blivit skrapad, men efter mitt första missfall så blödde jag länge också, säkert 4 veckor, och det var omväxlande rikligt och lite spottings... tyvärr så verkar det som att det blir så ibland, jag vet inte alls varför. Min gyn var också mkt förvånad - det var nämligen ett mkt tidigt mf (4+6) och han sa att då ska det inte vara mer än en "vanlig mens". Yeah right...

hoppas du slutar blöda snart!

• lillawi

Hej hella73,

jag har också blivit skrapad tre gånger. Första tokblödde jag och hade ont men insåg inte förrän efter en vecka att något måste vara fel. Det gick åt fel håll så att säga, allt blev värre och värre. Åkte till sist in akut, med feber, kraftiga smärtor och stora blödningar. Det var en infektion. Det fanns rester kvar i livmodern och livmodern hade inte dragit ihop sig.

De andra två gångerna, som gick bra, blödde jag sparsamt i en vecka eller så efter skrapning och hade lättare smärtor, som mensvärk och ömhet.

De gånger jag fått missfall utan skrapning har det blödit som en riklig mens i lite över en vecka.

Är du minsta orolig för infektion, trots att det första provet var negativt, åk akut. Det är inget vidare att få infektioner som i värsta fall, om man har rejäl otur, kan ställa till det och göra det svårare att bli gravid.

Var rädd om dig och lycka till,

lillawi

• StoraD

så sant som lillawi säger - min gyn ville göra regelbundna kontroller när jag blödde så länge, just för att undvika en infektion!

• hella73

Vet att jag kanske borde åkt in akut, har nu blödit i 37 dgr.

Men jag blöder inte lika mkt längre, jag menar jag behöver inte glida runt med nattbinda längre.

Jag har inte haft feber, bara mkt blod o klumpar.

Vill ej framstå som hypokondrisk, så om det inte blir värre väntar jag till min läkartid nästa vecka.

• StoraD

du framstår inte alls som hypokondrisk, snarare tvärtom - jag hade åkt in akut för länge sen om jag var du!

Svar på tråden Hur mkt normalt att blöda efter skrapning?