• mayia1

Svullen mage?

Jadå här är en till med samma undringar!
    Har BMI 13/12 och brukar aldrig ha så här svullen mage. Kan knappt ha på mig mina vanliga jeans. Fick byta om till mysbyxor nu när jag kom hem från jobbet...

Gaaa, att dagarna fram till BIM går så långsamt!

• mayia1

Har BMI 13/12 och brukar aldrig ha så här svullen mage. Kan knappt ha på mig mina vanliga jeans. Fick byta om till mysbyxor nu när jag kom hem från jobbet...

• mayia1

• mayia1

Tack Molfel, vad söt du är. Jag kan hålla tummarna för dig också, hihi...
    Mina bröst har växt lite och ömmar, men det gör de alltid innan mens. Jag har däremot haft mer känningar ifrån magen än vanligt, men det är ju inte konstigt så svullen som den är.
    Läste att du haft som "mini-mensvärk", det har jag också känt men inte varje dag.

Kan nog lika gärna vara skenis jag med.

Lyckades iallafall skrämma mannen här igår när jag var tvungen att leta upp en större kjol att ta på mig när vi skulle iväg på middag hos svärföräldrarna, hihi...

• mayia1

Nä, jag har inte heller koll på hur stora mina bröst brukar bli eller hur ådriga de brukar bli.
    Jag och maken (gifte oss i september faktiskt, hihi) är inne på fjärde försöket bara. Hur länge har ni hållit på?

Jag tänkte hålla mig från att testa innan mensen uteblir, tror att det är lätt att fastna i "test-träsket" . Du?

• mayia1

Läste igenom vad jag skrivit i mitt första inlägg nu. Inte nog med att det kom med tre gånger, jag har ju dessutom skrivit fel... Är virrighet tecken på graviditet eller hur är det nu igen ?

BIM 13/1 skulle stå det, inget annat.

• mayia1

nyfiken och otålig skrev 2008-01-08 09:19:33 följande:

Hehe, har samma BIMdag som dig och exakt samma symptom. Bytte oxå om till mysbyxor igår när jag kom hem från jobbet. Magen är så spänd och öm hela tiden.
    Välkommen till klubben för oss med svullna magar
    Hade ju varit kul om någon som verkligen vet att hon är gravid hade haft svullen mage också. Inte bara vi som inte vet än...
  • mayia1

Litens mamma skrev 2008-01-09 19:18:08 följande:

Var t.o.m svullen imorse - jag som annars är rel platt om magen på morgnarna annars.
    Precis, sån är min mage också. Jag är jättesmal annars så min mage brukar nästan gå inåt på morgonen... Nu ser jag ut som om jag är i 5:e månaden.

Räknade lite nu ikväll och jag har visst BIM på fredag redan. Kunde därför inte hålla mig och testade med ett digitalt ÄL-test (ClearBlue) - och det var positivt! Jag har läst här på forumet att det inte alls behöver betyda att man är gravid, men man kan ju inte låta bli att känna lite lite hopp ändå hihi...
    Och nu är jag jättearg för att jag har varit så envis och inte köpt hem några grav.test!
    Ska köpa imorrn så fort Apoteket öppnar. Tur att man jobbar där det finns ett i närheten...
  • mayia1
    Indigogirl skrev 2008-01-14 08:23:39 följande:
    En liten fråga.. Varför testar man med ÄL? Är det samma hormos som ger utslag om man är gravid? Nyfiken.. :)

[/citat]

Jag testade med ÄL-test bara för att jag hade ett hemma, och så är jag väl lite knäpp också...

Om jag har förstått saken rätt (rätta mig gärna någon om jag har fattat fel) så kan ÄL-test reagera på flera olika hormoner, medans g-test bara reagerar på betaHcg som är specifikt för graviditet. Har tyvärr ingen aning om varför det testet jag tog på BIM-1 visade positivt, men jag har läst inlägg från andra som varit med om detta.
    oppio skrev 2008-01-14 08:40:24 följande:
    [citat]

Nu har min mage också börjat svullna, mest på kvällarna... Hur går det med de svullna magarna för er andra? Någon som plussat?
    Min mens kom ju i fredags, men för säkerhets skull tog jag ett g-test i söndags ifall jag mot förmodan skulle vara en av dessa fåtal kvinnor som har mens fastän de är gravida, men det var så negativt som det kan bli.

Lycka till alla ni andra, hoppas ni har mer tur än jag!
  • mayia1

Oj vad konstigt det blev... Sorry...

Det är jag som svarat på varför jag använde ÄL-test här ovanför med. Försökte citera två inlägg efter varandra, gick tydligen inte så bra...

Svar på tråden Svullen mage?