Svullen mage?
Jag undrar bara om det är någon annan som haft en väldans svullen mage som ett gravsymtom innan ni plussat?
Jag undrar bara om det är någon annan som haft en väldans svullen mage som ett gravsymtom innan ni plussat?
Jag har oxå BIM nästa vecka 9/1.. är så spänd, men samtidigt försöker jag slappna av för annars hoppar mensen över ett par dagar bara på grund av att jag är så förväntansfull :P
Men att styra sina känslor är ju lätt att säga
Jag sitter fortfarande och funderar över min svullna mage. Den har varit svullen i runt 1 vecka nu, och jag har BIM på onsdag men jag blir ju alldeles tokig på att vänta :-P
Har haft lite som mini-mensvärk ungefär lika länge som jag haft min svullna mage. Men nu när det närmar sig BIM så tror jag nog mer att det kanske verkligen ÄR mensvärk å inget annat
Men jag brukar svullna lite någon dag innan mens inte en hel vecka..*grr*..alla dessa tankar å tiden som sniglar sig fram..
*suck* någon med samma funderingar?
Mayia1, har du några mer symtom på att du skulle vara gravid?
Även om jag bara är skenis så ska jag hålla tummarna för att du plussar
Ja..jag har haft lite som mini mensvärk. Ömmande bröst som många andra säger att de fått innan det visats sig att de varit gravida.. det har inte infunnit sig förrän idag. Fast att det kom idag kan lika gärna betyda att mensen är på ingång *grr*..brukar ha det så då. Däremot har jag börjat kunna ana lite mer blodådror på brösten men återigen, vem vet det kanske alltid blir så inna jag ska ha mens..vad vet jag :P
Man har ju inte direkt super kol på hur kroppen reagerar innan mens, eller inte jag iallafall med blodådror på brösten å sånt där..
Har du och din man/kille(?) försökt länge?
Det där med att ha svårt å komma i sina vanliga kläder känner jag igen, själv springer jag bara runt i mjukisbyxor, kanske visserligen inte passar sig så bra om man ska på middag hos svärföräldrarna *fniss*..
Jag och min pojkvän har inte direkt "börjat" försöka än. Vi har varit tillsammans i 6 år och han är mitt allt!
För ett tag sedan bestämde vi oss för att börja använda oss av säkra perioder för att jag skulle slippa alla hormoner och för att jag fick obehag efter att vi använt kondom. Samtidigt kom vi fram till att blir det en bebis så blir vi lyckliga över det och blir det inte så är det oxå okej. Hela bebis-grejen skrämmer min sambo lite mer än vad de gör med mig. För mig är barn anledningen till att jag har blivit satt här på jorden
Låter kanske lite fånigt men det känns så..
Men så detta kan vara vårt "första" försök kan man säga :)
Jag har dock tidigare varit med om en abort när jag var 15 år, är 21 idag. Då blev jag gravid trots att vi använde kondom *rullar med ögonen*, så säkert var det..
Så med lite tur så har jag kanske lika enkelt å bli gravid denna gången. Jag kan tänka mig att aborten gjort att barn har blivit en ännu större del av mitt liv, men det var mycket otäckt i samband med det och jag tror det är därifrån min sambos rädsla kommer. Men han har sagt att han skulle bli lycklig om jag var gravid och att han skulle bli världens bästa pappa
Det är ju en bra inställning
Men vi får väl se vad som händer..
Men tillbaka till graviditetssymtom, jag har nog läst om alla symtom som finns, allt från ömma böröst till nysningar och nästäppa!?
Vad ska man tro? *fniss*
Jag har läst i en del "äldre" trådar om folk som varit riktigt svullna om magen och att det sen visats sig vara en bebis där inne. Finns även en del bilder :) Kan vara kul å jämföra lite, ger ju lite hopp