• Virgon Intacta

Varför sparkar det i magen???

Jag är mycket förvirrd och skulle vilja veta om det är någon annan som varit med om eller har hört talas om något liknande.

Jag har tre barn, alltså vet jag mycket väl hur sparkar under graviditet känns. Jag har haft kopparspiral i två år. Jag kan väl inte säga att jag har varit särskilt sexuellt akriv senaste tiden, en eller ett par gånger har i "fått till det" under senaste halvåret... Jag har haft mens som vanligt, ungefär, jag har inte fäst så stor uppmärksamhet vid det, men mensen har kommit regelbundet. För ca en vecka sedan började jag känna sparkar i magen. JA, det känns som sparkar! Det har väl hänt nån gång att man haft en gasbubbla som suttit på tvären och det har kännt som en spark, men herregud, inte så här. Det pågår hela tiden, mer eller mindre. Jag känner det rätt ofta, mer och mer, flera gånger om dagen, ibland i längre perioder. Det sitter mest på ena sidan magen men har kännt på andra ställen. Jag är ganska överviktig, men har alltid haft lätt att bli gravid. Sista tiden har jag gått upp litet till ( Så jag har inte reflektera över det, men under "fläsket" så känns magen hård och står ut...

Hur som helst så var jag ju tvungen att göra ett graviditetstest. Jag var nästan säker på att det var något, men icke. Testet var minus. Jag pustade ut, jag är inte precis upplagd för ännu en graviditet. Jag trodde att "sparkarna" skulle avstanna, men inte! Det "bråkar"värre än någonsin i magen! Vad ska jag göra? Vad kan det vara?? Jag börjar ju bli litet oroad... Att det är nåt fel på mig. Mitt förnuft säger mig att jag inte KAN vara gravid. Jag menar, vad är oddsen.. knappt nån sex, kopparspiral, har haft mens, negativt grav-test.. Men VAD ÄR DET SOM SPARKAR I MAGEN???

Snälla.. är det nån som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Varför sparkar det i magen???
  • Mia W

Har för mig att jag läst att halten av hcg sjunker efter första halvan av graviditeten eller nåt sånt... att man alltså kan vara gravid trots negativt test ifall graviditeten gått så långt.

Ring till sjukvårdsupplysningen och fråga. De kan säkert rekommendera dig till någon mottagning ifall du är orolig.

• Virgon Intacta

Ja, jag vet att nivån av hcg sjunker, men det sjunker ju aldrig så mycket som under den nivån som är testbar. Man känner sig ju som en hysterika om man ringer till sjukvårdsupplysningen *bävar* Vad säger jag? "Jaaa, hej, det sparkar i magen..." Hur snyggt låter det? *skratt*

• Anonym

Sparkar i min mage ibland också.
    Har hela tiden antagit att det är tarmarna som styr därinne.

Iget jag sökt för iallafall....och jag har inte fått ut nån bebis heller...

• Anonym

det är som dom kallar spök sparkar, fanns en tråd om det förr.
    att man kan känna bebis sparkar långt efter det att man fått barn, jätte konstigt men jag har det med, och det är 2år och 7 månder sen jag födde min dotter.

• Anonym

Anonym 4:

Spöksparkar! Bra ordval.

Min son blir 4!

• Virgon Intacta

Spöksparkar.. Njae. Det skrev jag ju, visst kan man känna nåt som liknar en spark ibland, men man vet ju såklart att det är bubblor i magen. Men jag hade absolut inga tankar på att jag kunde vara gravid, jag funderade inte ens över det, när detta plötsligt kommer som en blixt från ovan. Och nu menar jag inte en spark nu och då, utan konstant. Hela tiden. Så magen nästan gungar. Jag har som sagt fött tre barn och har haft "spöksparkar" men detta är då verkigen inget inbillat. Om det sedan är en barn det har jag svårt att tro, men det är hur som helst allt annat än normalt....

• Anonym

mina spök sparkar kan man se på magen, nästan som en fot ibland och jag är inte gravid, min man har till och med sett spöksparkarna och det är inga gaser..

• Anonym

Men det är väl bara att gå och kolla upp det då! Vad väntar du på?

• Virgon Intacta

Jaja, då får jag väl lära mig att leva med detta då. Har aldrig upplevt något liknande, men okej. Har aldrig hört något som har haft en bråkstake i magen dygnet runt utan att det är något skumt, men okej, jag får lära mig leva med ett spöke magen.

• Virgon Intacta

Äh, du har rätt, vad väntar jag på... Jag vet inte. Att nån ska säga nåt vettigt, typ "Det är tarmvred" eller "så hade jag och det vara ryckande tjocktarmssyndrom" eller nå¨t.. En förklaring! Spöksparkar köper jag inte...

Svar på tråden Varför sparkar det i magen???