Vad tycker du om namnet Bim?
Som rubriken lyder, jag har inte sett något barn som heter så.
Som rubriken lyder, jag har inte sett något barn som heter så.
Kompis dotter heter så, tycker det är skitgulligt, hade en kollega i 45-årsåldern som hette det också!
Jag tycker det är fint.. Förknipper inte det med mens..
Min förra tränares vovve hette Bim, jag tycker det är jättesött ^^,
Pim är finare.
Men det är helt ok iaf.
Tycker Bim är ett fint namn!
Det är bara folk som hänger på FL som tänker på utebliven mens. Andra kan tänka på informationshantering i byggnadsprojekt där BIM finns med som förkortning.
Enligt SCB så finn det 131 kvinnor som har förnamnet Bim . Av dessa har 89 namnet Bim som tilltalsnamn/förstanamn
och det finns 12 män som har förnamnet Bim. Av dessa har 7 namnet Bim som tilltalsnamn/förstanamn
Bim är helt ok, men jag associerar till Bimmeli-bim och Bimmeli-bum (dvs kodorden för nr ett och nr två när man var liten ![]()
Hö? De har jag aldrig hört om!
Kände en tjej i tonåren som hette Bim. Tycker det är jättefint faktiskt, tjejen var väldigt trevlig så jag associerar ju till något "gott". Men trots det så tänker jag nog ändå först på "Beräknad infallen mens"
eftersom jag numera är en trogen Fl-are
En jobbakompis dotter heter så, fint tycker jag.
hon på pokerfejs hette så..igår...
gulligt!!
Tycker det är lite gulligt. Tänkte inte på "beräknad inte mens" (vilket jäkla uttryck egentligen! existerar det alls utanför fl?). Hade nog dock inte döpt mitt barn till det.
Bim bo
Blir lätt så kanske?
Min mamma heter det.
Tjusigt på alla sätt!
Gillar det inte alls eftersom det är namnet på en flickas könsorgan på vietnamesiska och jag är halvvietnames.