Inlägg från: SandMan |Visa alla inlägg
  • SandMan

Jagande pappor!

Hej där på er. Här har ni en till jagande far. Jag har 4 flickor mellan 18 mån - 14 år. Jagar allt på 4 ben. Har även hundar till jakt. Min äldsta dotter ska ta jägarexamen nu i år så det ska bli ql..Hon brukar följa med rätt så ofta och ibland går hon även som hundförare....Ha det gubbs så hörs vi.......

• SandMan

Det är ingen av er som vet någon jägare som är på jakt efter jakthund. Jag har en valp(blandras) till salu???

• SandMan

Kul. Det är alltid lika spännande att välja valp.

• SandMan

Modern är Gråhund/Drever(ett 30 tal rådjur på sin meritlistan) och Fadern är Gråhund 52 Älgar på sin merit listan. Så valparna ser ut som Gråhundar med lite drever färger. Kommer att lägga ut bilder till helgen. Min dator är på lagning får hem den på fredag.(har en låne dator för tillfället)

• SandMan

Den finns i Värnamo Småland. Den är chipmärkt/bes avmaskad. Priset är 2500:- Jag fick en inbjudan igår att vara med på endags fågeljakt med träskällare i Jämtland i september. Ska även på bäverjakt/Vårbocksjakt i slutet av Maj ca:10 mil norr om Gävle. Det ska bli kul(första gången med träskällare) Får väl köpa mej en 222:a eller ett nytt sikte till min kombi. Har även startat upp ett par vildsvins åtlar bara 10 min hemmifrån.
    Det blir mycket jakt i år, jag tror jag har 3 helger som inte är bokade.(än).......

• SandMan

Det var granna valpar.Kul att vara med och starta ett nytt lag hoppas att det går bra...

Svar på tråden Jagande pappor!