Inlägg från: skåne tjej |Visa alla inlägg
  • skåne tjej

trivselhus

Det beror helt på husmodell.
    Men de gör bra hus och är därmed inte billigast.

• skåne tjej

Ja jag tror att det tillhör deras dyrare serie. De har släppt en ny serie nu med country hus. Väldigt fina hus. Lantliga men trendiga på samma gång.
    Trivselhus är väldigt flexibla när det gäller planlösning osv.
    De hade en serie tidigare iaf som var lite billigare, tror den heter Solviken. Men jag är inte helt hundra.

• skåne tjej

Greenline 855 är en favort för mig ochså.
    Här nedan har du ett exempel på ett av deras hus, med prisinfo och en presentation av företaget m.m.

TRIVSELHUS

Att bygga en ny villa är en stor händelse i livet. Det är många tankar och idéer som virvlar runt i huvudet. Många val och beslut som måste göras. I våra idéböcker finner du mer än 100 olika skisser. De passar för olika tomter och för olika familjer. Tillsammans med många bilder ger det dej och din familj idéer och inspiration till er nya villa.
    Tillsammans med arkitekten kan du och din familj vara med och bestämma hur ni vill bo. Villan formas för att passa er tomt, istället för att tomten måste formas efter villan. För oss på Trivselhus är detta en självklarhet ? att du får vara med och bestämma över hur du och din familj ska bo i framtiden.
    Trivselhus står för kvalitet, design och en hög standardutrustning. Vi tillverkar personliga villor med hög flexibilitet. Du som kund får vara med och påverka både planlösning, interiör och exteriör tillsammans med våra arkitekter.

GreenLine 743
    Fin villa med kringbyggd gård på tre sidor. Den fjärde sidan är öppen vacker utsikt. Redan i entrén möter du innergården och kontakten med de olika rummen. Fritt från mörka och långa korridorer! Tre sovrum i anslutning till badrum och allrum, och ett arbetsrum vid entrén. Härlig rymd med ryttåstak i entré, vardagsrum och kök.

Fakta Green Line 743:
    Yta: 193 kvm
    Antal plan: 1
    Pris: 2 675 000:- (Priset avser fasad med liggande panel i helt inflyttnings klart utförande inkl. grund exkl. tomt)
    Trä/stenhus: Trähus med fasad av liggande träpanel
    Balkong: Nej
    Veranda: Nej
    Köksinred: Kvänum
    Badrumsinred: Miller
    Garderober: Kvänum, Elfa/Lumi
    Vitvaror: Siemens
    Trägolv: Kährs
    Uppvärmning: Värmepump med golvvärme
    Bastu: Nej

novalee skrev 2008-01-06 15:52:20 följande:
    ok:D tack! det dröjer flera år innan det blir hus för jag ska plugga först men var bara lite nyfiken på vad de låg på ungefär. Vill inte ha topplån heller sen när de väl är dax. Drömmen vore greenline 855 men de kan man ju alltid drömma om:D
  • skåne tjej

Ja 855 kostar säkert minst 3 miljoner.
    Skiss 775 kostar ca 3,4 milj enl katalogutförandet. Det tycker jag ser trevligt ut. Med lite annorlunda planlösning. Fönstret i badrummet på ovanvåningen är fint!

• skåne tjej

Det är verkligen sant att man får vad man betalar för!
    Jag tror att de som byggt hus och valt det billigaste de kunnat hitta, kommer att ångra sig i längden. bygger man ett hus så planerar åtminstone de flesta att bo där under väldigt lång tid ochså.
    Blir nästan avundsjuk när jag hör att din man ritar deras hus! Bor ni själva i ett trivselhus?

Måledal skrev 2008-01-07 20:27:24 följande:
    Trivselhus är mycket bra kvalité o bra hus! Min man jobbar där o ritar deras hus! Man får ju välja planlösningen helt själv. inget hus är det andra likt. lite roligare än tex smålandvillan där alla hus är likadana. Så hade ja vart du hade jag satsat på det, även om det finns billigare hus. Men man får det man betalar för!
Svar på tråden trivselhus