trivselhus
Nån som vet ungefär vad ett sånt kostar? Förstår att de är olika prisklasser,men tänkte om de finns nåt pris/kvm?
Nån som vet ungefär vad ett sånt kostar? Förstår att de är olika prisklasser,men tänkte om de finns nåt pris/kvm?
Det är verkligen sant att man får vad man betalar för!
Jag tror att de som byggt hus och valt det billigaste de kunnat hitta, kommer att ångra sig i längden. bygger man ett hus så planerar åtminstone de flesta att bo där under väldigt lång tid ochså.
Blir nästan avundsjuk när jag hör att din man ritar deras hus! Bor ni själva i ett trivselhus?
måledal: var in å kikade på ert hus! jättefint! har ni ritat själva?
novalee: Nej vi har inte ritat själva och detta är inte ett trivselhus. Det var ett par som byggde upp dettta men som sen skiljde sig nästan direkt. så då fick vi det till ett hyfsat pris. men detta var innan min man började på trviselhus arkitekt kontor. så hade jag byggt i dagsläget hade jag valt trivselhus. mycket roligare hus som man får välja HELT själv allting. samt att vi får inköpspris nu ju hehe
åå! de är ju kanon de! du har ingen aning vad greenline 855 kostar? är sååå nyfiken :D
Jag kan fråga mannen när han kommer hem...om han vet vad det kostar!
Hoppas dina husdrömmar går i uppfyllelse!
måledal: TACK SÅÅÅ MKT!
ja de hoppas jag med! Är "bara" snart 24 år & ska plugga ett par år först men sen så hoppas vi att de blir av!
hejsan..vet nu att 855 går på 4.1 miljoner ungefär..bar aatt börja spara..haha!
novalee: vad bra att du tagit reda på det, för mannen min visste inte. Det är ju säljarna som har koll på det och han ritar bara husen ju.
Men ojdå, det var ju en hel del pengar det Jaaa bara att spara på då, eller köpa en trisslott hehe!
Men jag kan säga att alla deras hus är fina och man får ett fint hus för under 2 miljoner! och då är inget hus det andra likt. så du kan ju själv komma med lite idéer så ritar arkitekten upp huset precis efter era önskemål. alla hus på hemsidan o i katalogerna är bara till för att ge idéer o tips. dom är oftast inte ens byggda. mer för insperation. så du kan nog komma billigare undan om du inte MÅSTE ha det precis som det du kollat ut.
men fortsätt drömma, en vacker dag har du ditt drömhus!
Bor ni nånstans där det är lätt att få tag i tomter? här är det typ omöjligt (jönköping)
man kan ju alltid drömma! vi bor i gävle & jag vet inte riktigt hur lätt det är med tomterna.Det finns nya områden med hus klara & nya är på G,men jag ska plugga i 3 år först nu sen får vi se vad som händer. Ett "normalt" hus här gå på kanske 1,5-2 miljoner (tror jag)i utgångspris. Men då är de ju ett "gammalt" hus.Drömmen är ju om ett nytt eget hus.Även om de inte blir det som jag nu har frågat om så blir det säkert nåt annat! men OM jag skulle vinna lite pengar eller på nåt annat sätt så skulle jag lugnt kunna tänka mig 855!
Tack för all hjälp iaf!
Får spara tråden å se sen om några år hur långt vi har kommit:D hehe
Åh en Trivselhus-tråd! =) Om en vecka är det slutbesiktning på vårt Trivselhus! Som det skrevs tidigare, kanske inte det billigaste men kvalitét!!!! Sen har det varit lite strul med försenat garage och en dålig ursäkt till varför och lite annat, men tillslut blir det nog jättebra!
Vi ändrade planlösningen utan problem, skulle gått på en del om vi valde Modulenthus som vi också funderade på, inte alls samma kvalitét men vi skulle fått flytta in i juni...
Green Line ja, jättefina hus.... Dock inte ett sånt vi valt! =)
skulle va kul o se om nån har några bilder på deras fina trivselhus =)
ja ..säger detsamma! inga som har bilder?
Kolla gärna mitt galleri om ni vill se foton! Fler kommer väl när vi fått klart och har flyttat in!
nu har jag en ny favorit:D greenline 797..kanske lite bliggare än 855?