• Emeliela

Tror ni att jag skulle passa i den här frisyren?

Ja som rubriken lyder.. Ska klippa mig för första gången på väääldigt länge och ändra frisyr.. Jag vet inte om jag vågar.. Just nu så har jag "en tråkig" frisyr, rakt långt hår till svanken ungefär och är såå less..  så var ärliga, skulle jag passa i den här frisyren?

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6160&month1=&pg=1&styl1=Beverly%20C

Bilder på mig nu finns i galleriet, ska försöka lägga ut några här i tråden också.

• Svar på tråden Tror ni att jag skulle passa i den här frisyren?
  • Cookita

Det är bara att klippa sig - snygg frisyr!
    Det som är så bra med håret är ju att det växer ut igen, så skulle du inte bli nöjd så kommer ju håret att växa ut!

• Emeliela
    Cookita skrev 2008-01-06 15:48:56 följande:
    Det är bara att klippa sig - snygg frisyr!Det som är så bra med håret är ju att det växer ut igen, så skulle du inte bli nöjd så kommer ju håret att växa ut!
    ja jag vet med det är ju läskigt att ändra på sig när man sett så här tråkig ut i några år
  • MILF

Ja jag tror att du skulle passa i det.

• Cookita

Emeliela skrev 2008-01-06 15:50:19 följande:

ja jag vet med det är ju läskigt att ändra på sig när man sett så här tråkig ut i några år
    Du har ju jättefint hår så det är ju en utmärkt läge att kunna nyttja det till en ny roligare frissyr!

Lite läskigt, men klart att su ska prova!

Jag klippte av mitt långa blonda hår och klippte i en kort, brun page i höstas - jättenöjd. Skönt att kunna ha en ordentlig frissyr och inte bara uppsatt i svans, som det ofta blir med långt hår.

se till att klippa dig hos en bra frisssör bara, de har ju koll på vad man passar i och kan klippa efter ens hårkvalite´,

You go girl!!
  • Emeliela
    Cookita skrev 2008-01-06 15:55:06 följande:
    Emeliela skrev 2008-01-06 15:50:19 följande: Du har ju jättefint hår så det är ju en utmärkt läge att kunna nyttja det till en ny roligare frissyr!Lite läskigt, men klart att su ska prova!Jag klippte av mitt långa blonda hår och klippte i en kort, brun page i höstas - jättenöjd. Skönt att kunna ha en ordentlig frissyr och inte bara uppsatt i svans, som det ofta blir med långt hår.se till att klippa dig hos en bra frisssör bara, de har ju koll på vad man passar i och kan klippa efter ens hårkvalite´,You go girl!!
    OKej vad bra att du blev nöjd
    Ja jag har hört att frisörskan jag ska till är superbra. Nån ungdomlig typ som har koll på det mesta
  • Elinore

hej tjejen!!! vet du vad.. jag hade lika långt hår som du(fast ljus blondt).. när jag tog studenten... dagen efter avslutningen så traskade jag in hos frissan med en bild på Pink (du vet sångerskan med superkort tuff frisyr och rosa hår..) och sa ; så här vill jag se ut...

Det var ascoolt!!! om jag vågade det..då vågar du nog klippa den frisyren du visat här... det är ju inte såå kortdirekt.och alltid snyggt med sid-lugg.. jag har nästan den frisyren nu... Och du...det växer ut fooort om du skulle ångra dig!!

• Embla77

Snygg frisyr, men... Svår att fixa och stå ut med när man har småbarn... Lång sidlugg blir lätt att man klämmer tillbaka för att det blir så irriterande att ha den slängande i ögonen när man byter blöja, lagar mat osv osv. Blir nog lätt tråkfrisyr denna också tillsist. Klippte själv mitt långa hår i liknande frissa så fort jag slutade amma, men det blev snabbt att luggen åkte tillbaks i klämmor och det andra en tråkig knut igen... Hmmm, kanske skulle du köra på något mer drastiskt, jag tror att du skulle kunna se snygg ut i page ala sångerskan Rhianna:

img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/08_03/Rihanna1PA2308_468x731.jpg

ni har ju lite lika ansiktsformer sett utifrån dina foto. Iåförsig så blir det ju sidlugg då igen, men då kan du iallafall dra luggen bakom örat... Om du vågar så skulle jag nog köra på den stilen om jag hade ditt ansikte och hår. Snyggt!

• Emeliela
    Embla77 skrev 2008-01-06 17:53:56 följande:
    Snygg frisyr, men... Svår att fixa och stå ut med när man har småbarn... Lång sidlugg blir lätt att man klämmer tillbaka för att det blir så irriterande att ha den slängande i ögonen när man byter blöja, lagar mat osv osv. Blir nog lätt tråkfrisyr denna också tillsist. Klippte själv mitt långa hår i liknande frissa så fort jag slutade amma, men det blev snabbt att luggen åkte tillbaks i klämmor och det andra en tråkig knut igen... Hmmm, kanske skulle du köra på något mer drastiskt, jag tror att du skulle kunna se snygg ut i page ala sångerskan Rhianna:img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/08_03/Rihanna1...ni har ju lite lika ansiktsformer sett utifrån dina foto. Iåförsig så blir det ju sidlugg då igen, men då kan du iallafall dra luggen bakom örat... Om du vågar så skulle jag nog köra på den stilen om jag hade ditt ansikte och hår. Snyggt!
    Tack för förslaget det där med Rhianna men så kort skulle jag nog inte våga klippa mig.. Har haft riktigt kort hår en gång i tiden, typ som pink som det var någon annan som skrev här, fast inte rosa då, och jag trivdes inte i det.. Men annars är det en riktigt fin frisyr
  • Petrah

ABSOLUT!!! och söt är du oxå o fina ögon   (nä jag är inte lesp)  

Wild, Raw and Beautiful
  • SofiaD

Absolut! Så drastiskt är ju inte förändringen heller för du har ju fortfarande längden kvar. Men jag tror det är en svår frisyr att ha till vardags.. Men klipp dig så och sen kan du klippa ett steg kortare nästa gång om du vill. Det brukar ge mersmak!
    Jag har alltid haft precis sånt hår som dig, långt och rakt och tråkigt (ja, du förstår vad ja menar ) . Jag var så less på det!! Jag försökte klippa upp det och få lite frisyr på det men det slutade alltid i samma gamla hästsvans som vanligt. Efter bröllopet förra sommaren gick jag till frissan och klippte hästsvansen vid axlarna! Herregud, det var det bästa jag gjort!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
Svar på tråden Tror ni att jag skulle passa i den här frisyren?