• Skrattmås

Mössa med broderat namn

Hej!

Igår såg jag en liten kille som hade en supersnygg mössa på sig. Det var en typ "snowboard-mössa" (?) och så var pojkens namn broderat tjockt med blockbokstäver på.

Nu var jag ju dum som inte frågade mamman var den var köpt... Kanske nån här inne fattar vad jag menar och vet...

• Svar på tråden Mössa med broderat namn
  • gbgumman

Jag köpte en mössa till Eskil från Wey tror jag det heter. Finns på götgatan och västermalmsgallerian. De är inte sydda men man köper bokstäver som man stryker på mössan. Köpte en svart mössa och röda "hårdrocksbokstäver" blev jätte häftigt. Pappan som är gammal hådrockare tyckte den var cool.

• Veladis

Tänk på att om barnet har en mössa med sitt namn på, kan det utnyttjas av personer med skumma avsikter... det är lätt att locka med sig ett barn om man kallar det vid förnamn...
    ville bara säga det

• Tro på

Skulle aldrig köpa mössa/keps med barnets namn på! Men initialer är ok!Håller med Veladis.

• Skrattmås

Ja du.. det kan hända många dumma saker. Men risken att min 6-månaders skulle hänga med en främling på stan är minimal tror jag.

Tänk på att inte kalla era barn för deras namn högt heller. Då kan fula gubbar lägga det på minnet och senare locka det med godis och utföra hemska saker med honom/henne.

Ja.. hemska tanke. Mycket hemskt kan hända. Med eller utan att folk vet barnens namn.

Svar på tråden Mössa med broderat namn