Inlägg från: mammelimam |Visa alla inlägg
  • mammelimam

Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**

Vi tycker det skulle vara kul med en FIKADAG på Vikingline (20 kr för resan, alt 235 inkl lunhcbuffén och dryck- öl, vin, läsk, kaffe)

Vixi ( Victoria & Olivia)
    Gnillib (Maria & Linus)
    Skumboll (Emma & Simon)
    Aiobi ( tora & Siri)
    FL Lisa (Lisa & Alvin)
    Ammi (Ammi & Nellie)
    J 85 (Jennifer & Ebba)
    Anbiel (Anna & Ellen)
    septembermamma (Maria & Frans)

• mammelimam
    VeraP skrev 2008-03-05 22:24:12 följande:
    Nix. Brukar stå i garaget. Vad sägs om utanför Zara?
    Låter bra!
  • mammelimam

Håller med även jag, tänk om man kunde få njuta lite ute på däck!

• mammelimam

Kryssningsdax!

När kan alla åka?

septembermamma - kan än så länge alla datum mellan 27/3 och 15/4 (sen åker vi till Barcelona )

• mammelimam

Kryssningsdax!

När kan alla åka? (efter påsk)

septembermamma - kan än så länge alla datum mellan 27/3 och 15/4. Och fr 23/4 o framåt.

Chrizzy - alla datum utom 25/3, 28/3, 2/4, 3/4

• mammelimam
    Ang kryssningen - ja, det blir nog rörigt om alla ska skriva när de kan eller inte, men nu har vi ju fått koll på hur det ser ut för några i alla fall!

Förslag - 9:e, 10:e eller 11:e april kanske man kan välja bland? Fler datum?
  • mammelimam

Jag vill fika på Dieselverkstaden i Sickla (Voltaires fik) tisdag 18/3 kl 11.30. ( Vi är nog kvar om ngn kommer senare):

Dunis och Noel
    Fiffiluran (Sara) och Elvis
    Ammi: (Ammi o Nellie)
    Chrizzy & Felix mina kläder kan du ta med
    Tejja o Neah
    septembermamma & Frans

• mammelimam

KRYSSNING

Härmed föreslås två datum, tror det blir enklare att inte vara så många i stöten. Ni kan väl skriva upp er på det datum ni helst åker men även skriva dit om det andra passar er (inom parantes) om vi ev måste omfördela lite för att få till två resor? (man får såklart åka på båda om man vill )

kryssning onsdagen den 26/3:

kryssning onsdagen den 9/4:
    septembermamma & Frans

• mammelimam
    Duntoffla skrev 2008-03-17 21:41:17 följande:
    Jaha, vi blir inte så många imorgon. Hoppas att ni fortfarande kan Tejja och Septembermamma. Johans sambo kommer också  vet jag.Dieselverkstaden tis 18/3 kl 11.30Dunis och NoelTejja o Neahseptembermamma & Frans& Frans
    Japp, vi kommer också!
  • mammelimam

Tror att vi är där ca tio-kvart över 11.

• mammelimam
    Gnillib skrev 2008-03-27 12:47:23 följande:
    Till Täby C åker man med Roslagsbanan från Östra Station/Tekniska Högskolan!
    Och resan tar 13-16min.
  • mammelimam

Vi vill fika onsdagen 2 april:

VeraP (Verica & Milo)
    FL Lisa (Lisa och Alvin)
    emmli76 (Emma och Elvira)
    Zorn (Me and Mahi)
    härlig (Hedda & Callebus)
    dunis (Petra & Butterkakan)
    Chrizzy (Christine & Felix)
    septembermamma (Maria & Frans)

• mammelimam

Är det inga fler som vill hänga på den 9:e? Skulle tycka det var roligare att vara några fler!! Vad säger ni andra tre? (bättre med ett större gäng som ev kan dela upp sig vid ätandet i st?)

kryssning onsdagen den 9/4:
    septembermamma & Frans
    FL Lisa och Alvin
    Ammi: Ammi & Nellie kan bara detta datum
    Chrizzy & Felix

• mammelimam
    Chrizzy skrev 2008-04-03 12:12:09 följande:
    flyttar fram listan. ska vi ha kvar detta datum eller byta.skulle verkligen vilja åka. inga fler som kan eller vill???kryssning onsdagen den 9/4:septembermamma & FransFL Lisa och AlvinAmmi: Ammi & Nellie kan bara detta datumChrizzy & Felix
    Vi kan väl göra ett nytt försök, med ett nytt datum, om ett tag igen? Det skadar ju inte om det är lite mer vår när vi åker heller. Vi hoppar också nästa onsdag.
  • mammelimam
    Finbus skrev 2008-04-03 21:58:18 följande:
    Är det någon mer än mig som behöver till IKEA, Babyland mm nästa vecka och kan tänka sig en fika i Barkaby?
    Åh det låter som ett bra förslag... men sambon är bortrest hela veckan så jag är billös.Fundersam
  • mammelimam
    FL Lisa skrev 2008-04-05 11:39:16 följande:
    jag var på ikea och babyland i barkarby igår och kom hem 900 kr fattigare trots att det enda vi planerat att köpa där var lite haklappar från Ikea och en vattenflaska åt A från babyland. men fika låter härligt ändå. Ska vi satsa på typ onsdag (9/4) kl 13 eller ska vi skjuta upp det en vecka?
    Ja, kanske ska ta ons denna vecka, ska kolla hur man tar sig dit kommunalt. (Nästa vecka är det bara tis som funkar för mig.)

Lisa - har du tänkt promenera dit ut också?
  • mammelimam

Lisa - för oss verkar det smartast att ta buss 178 och gå ca 2km från Järfälla kyrka (alt 2 byten till). Och förresten, visst är det sååå lätt att det blir mer saker än man tänkt sig.. men det är lite svårare om man är begränsad till vagnens varukorg.

Svar på tråden Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**