• Lantani

Grannen dammsög efter 22 igårkväll.....

Så irriteradnde, här jag bor är ganska så lyhört och man hör precis varje steg han ovanför oss tar, när han dammsugar, när han sitter på toa osv.
    Och igår dammsög han och drog möbler över golvet från typ 2145-2215, grymt irriterande när man försökte sova...
    Tur att man inte har barn ännu iaf...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-07 19:39:10:
    Får väl ge mig, antar att ni de felsta verkar ha värre grannar

• Svar på tråden Grannen dammsög efter 22 igårkväll.....
  • ebben

jaja,finns väl värre att irritera sig på.Tänk vad grannen kommer att få höra babyskrik nätter o dagar igenomssen då ni får barn! .Då får de igen ......

Nä,men slutade de efter 22 så låt gå.Om det inte händer varje kväll.....då kan du ju prata m de!

• Crazy Baby

Gör han så ofta? Det kan ju vara så att olyckan var framme och då skiter man faktiskt i vad klockan är. Är ju inte kul att ha tex. krossat glas i hela lägenheten och låta det ligga bara för att klockan är efter 22.

• Bei Bei

Jag har bott i studentlägenhet, jag hade varit tacksam om mina fd grannar bara hade dammsugit en stund efter 22... GISSES!
    Om du är så känslig kanske du borde leta hus istället?

Om jag skulle råka tappa ett glas i golvet kl 03 på natten skulle jag dra fram dammsugaren & dammsuga upp det. Givetvis.

Visst regler är till för att följas, men man måste kunna ha lite överseende med dem.

♥ Ronja ♥
  • Theodoris

Tänk om mina grannar bara dammsög. Vad glad jag skulle bli.
    Dom har 5 barn och en trappa i huset ni kanju tänka er. En jul fick dom en varsin basketboll i julklapp. Jiiipiiieee.

För ca 1 månad sen så började dom borra i sitt badrum kl 22.15 och vägg i vägg ligger min 18 månaders och sover.
    Då sa jag till, och det var inga problem, tror faktiskt inte att hon alls tänkte på vad klockan var.

• Nikhita

Jag tror nog att min dotter skulle störas minst av att grannen dammsög

• miababia

min son sover förbi när grannarna ovanför spelar något som låter som trummor efter midnatt.

Men händer det ofta så prata med dem men var det en enstaka gång så kan man väl leva med det, och det var ju inte mycket efter 22.

• mammutten81

men seriöst, en kvart över ohhh, han kanske spillde ut jord elle rngåot?
    Om det händer regelbundet så förstår jag din irritation,m an annars är det väl inget att bli såå jävla hetsig över?

• Velour

Dammsök i en halvtimme så tidigt på kvällen? PÖH! Det är ingenting mot mina upplevelser här.

Då ska du inte bo granne med mina grannar ovanför. Två studenter som är uppe på nätterna men hörs inget på dagarna. De var uppe inatt och spelade musik vid 01.00 och framåt. Hade svårt att sova en stund men utmattheten tog över och jag slocknade.
    Vill tillägga att de ofta städar och dammsuger och tvättar i tvättmaskin vid de tiderna på natten också. Jag säger bara en sak - centrifugering! Det är HEMSKT att höra centrifugering vid 2-tiden på natten när det är jättetyst i övrigt. Man vill ju faktiskt sova lite.

Och när HON går, så låter det som om en elefant klampar omkring.

Jaja, hoppas man får råd till att köpa eget nån dag.

Lantani skrev 2008-01-07 06:27:48 följande:
    Så irriteradnde, här jag bor är ganska så lyhört och man hör precis varje steg han ovanför oss tar, när han dammsugar, när han sitter på toa osv.Och igår dammsög han och drog möbler över golvet från typ 2145-2215, grymt irriterande när man försökte sova...Tur att man inte har barn ännu iaf...
  • SaramedM

Det ha jag också gjort, när jag krossade ett glas över hela vardagsrum/soffa etc

Ibland har man inte så mycket att välja på

• lenita78

En gång = ingen gång. Flera gånger = gå upp och säg till. När man dessutom bor i lägenhet får man nog tänka på att spä på lite på tålamodet. Många ska samsas om väggar, tak och golv.

Svar på tråden Grannen dammsög efter 22 igårkväll.....