• Lilla My i Finland

Österbottniska gravida/bebistråden

Här kommer fortsättningen på gravid/bebistråden för oss österbottningar .
    Här fortsätter vi att prata om allt mellan himmel & jord.

Välkommen med gamla som nya!

Tidigare trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m12917761.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m10456701.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m16163738.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19422233.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html
    beta.familjeliv.se/Forum-11-239/m25626517.html

bf/födda listan !
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m26139142.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-30 13:28
    Nya bf/födda listan: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m29287256.html

• Svar på tråden Österbottniska gravida/bebistråden
  • Labolina FI

8 klick, men int naan ha iista säj naa!!!

HÄRMED FÖRKLARAR JAG TRÅDEN ÖPPEN !  Cool

Katjas, Wilmas & Linas mamma
  • Lilla My i Finland

Nämen va bra Labolina! Ja trodd att ja hadd gjort na feil tå int nan börja skriv! He e ju fösta trån ja har starta!!!

• Lizn

mitt första inlägg i nya tråden

Tänkt jag sko fråg om gallanfall, finns e naan som e hadd he tå de ha viri gravid elder annos?
    Igår kväld kännd jag et jag hadd druckit fö mang kaffekopp (el.kaffe) He byrja bränn me undi revbeine o tå jag sko fara o ligg fick jag rikti hemsk magaplågona, he kom i periode me ca 10-15minut imilla och vara i ca.30sek. Trodd rej et jag sko byri fööd.He fick me riktit te byri kallsveitas. Efter ca.2-3 tiim så gav he messe o lugna se. Naan som veit va feil jag har/hadd? Kan et gallanfall bete se såde Fundersam

• Lilla My i Finland

Såde hadd ja tå ja hadd magkatarr... Pro stiga opp o drick ett glas mjölk, piimä ele äta lingonsylt... Om e hjälper me he så ere ju bra... Trodd ju ja hadd i galla tå, men ja va på ultra å he visa int na... Men he lätta liiti ti lägg knytnava i siido o ligg på ha siido tär e to sårt... Oftast fick ja fa o laga me ti spy för att e sku lätt heilt... Men ja fick int e åv kaffi, utan mest åv feit mat...

• Lilla My i Finland

Fick medicin saan så e vart bra... Nexium kuna e eventuellt heit...

• Lolita82

nåå nu... he e sådee ti va blond, e tar en stånd innan man fatar na

• Lilla My i Finland

Va bra du fick e ti funk Lolita!

• Labolina FI

Hmmm, ja har jo tyvärr gallsteina å allti tå ja ha viri gravid så var e jo 10 gang värr.
    Beror jo på hormone. Men int ha ja naangang reagera på kaffi. He e no matn e beror på. Men magsyrona reagerar no på kaffi.
    Både vi ÄL, mens o graviditet.... YES !!! Finns int så mytshi anat ti jöra än va fösikti me kaffi.
    Som Lilla My sa, pro me mjölk.
    Har man problem me lever o galla kan man pro me Soja lecithin (galla) o tex Vogels Cynara-droppona. Finns åtminstoni vi hälsobode.
    Sko int ha klara me uuta he tå ja vänta Wilma.

Katjas, Wilmas & Linas mamma
  • Lilla My i Finland

Labolina - e di no säker ti ita tå man väntar tå? Tänkt tå di bruk ju va fösikti me naturpreparate tå man e gravid...

• Lizn

Jag e nangang förr hadd tokide anfalle men int så de krafto som inatt. Kanske he sko vara skäl ti koll uppe, ska hör nästa gang me rådgivningstantto

Svar på tråden Österbottniska gravida/bebistråden