• Saishuuheiki Kanojo

Huskur mot nariga läppar?

Ja, rubriken säger väl allt. Vad ska man göra när man har nariga läppar, finns det något som botar det för en stund iallafall?

• Svar på tråden Huskur mot nariga läppar?
  • Teskedsmamman

Jag har väldigt nariga läppar och för mig fungerar bara Elisabeth Ardens Eight Hour Creme... inget annat fungerar...

För stunden, några minuter så fungerar ju t ex vaselin...

• Rebekka

idominsalva är JÄTTEBRA mot nariga läppar, annars kan man ta babyolja eller olivolja.

• Lacrima

Tycker det fungerar bra att smörja in läpparna med idominsalva på kvällen innan man går och lägger sig.

• Kalina

Jag tycker Försvarets Hudsalva som man kan köpa på Apoteket är allra bäst. Rätt billigt också....

• Angel74

Idominsalva eller olivolja
    lypsyl

• Saishuuheiki Kanojo

Idominsalva. Hm, är antagligen något svenskt. Vad är den verkande ingrediiensen i den?

Elisabeth Ardens Eight Hour kräm funkar tyvärr inte på mig. Min hud och mina läppar blir om möjligt värre/torrare av den.

• sweetaly

skulle oxo tipsa om idominsalva men eftersom du inte bor i sverige sa gar det ju inte...
    men den innehaller bara 6 saker..
    *forsoker minnas*
    jordnotsolja
    citronmeliss eller ngt liknande...
    jattebra ar den iaf..!!

• Gustie

Du kan ta tandborsten och massera läpparna med också, det får igång blodcirkulationen och gör läpparna mjuka.

Du får i och för sig smörja in dem med någon kräm också om du redan har blivit torr, men sen kan man massera i förebyggande syfte.

• Peki

Huskur vet jag inte... olivolja kanske

Själv har jag efter att ha provat lite olika kommit fram till att Munkens Bisalva från häslokostaffären är klart bäst! Fungerar även jättebra till skinnflådd näsa då man snutit sig för mycket

Se till att välja något som inte innehåller vatten eftersom det torkar ut läpparna mer och man blir "beroende", t ex som av lypsyl

• Storm07

Borsta läpparna med tandborsten så att du får bort allt fnas. Sedan smörjer du in dem med honung. Försök att låta bli att slicka bort det! Det funkar ganska bra faktiskt.

• Dodisens mamma

Jag har oxå problem med nariga läppar.. bor i skåne ju och det blåser hela dagarna i ända hehe.. men för mig har det fungerat med Idomin salva som jag kletar på varje kväll innan jag lägger mig.

• Blå Flygare

Jag använder läppbalsam från dermosil eller åhlens några gånger och sedan en vanlig läppsyl över det för att stänga inne fukten. Får inte längre självsprickor, men har väl inte direkt fuktiga läppar... Ska testa det med tandborsten!

• E l l a

Har stora problem med mina läppar och det enda som fungerar är Locobase (från Apoteket). Nu har de en ännu fetare variant av denna krämen som är ännu bättre. Inga röda, frasiga och svidande läppar här inte!

Svar på tråden Huskur mot nariga läppar?