• Salamandra

Hennes kiss luktar

Min dotter är 6,5 månad och senaste veckan har hennes kiss verkligen börjat lukta! Förr var det mest genomskinligt och luktade inget alls. Kan det vara nåt fel tex om hon får i sig för lite vätska eller är det helt enkelt så att deras kiss börjar lukta vid den här åldern?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hennes kiss luktar
  • Babycham

Jag har känt skillnad ibland när Adam ätit t.ex fisk.. då tycker jag att urinen luktar starkt.. Kissar hon lika mycket som hon brukar.. då har hon inte fått för lite vätska.. Men man kan ju alltid ge extra.. Min son älskar att dricka vatten.. brukar ge honom lite då och då... När man inte ammar är det ju viktigare att tänka på hur mycket vätska dom får i sig...

• Parvelns mamma

kan inte svara på om det är något som är fel, utan kan bara berätta hur det är här.
    Filips kiss kan väl lukta ibland men inte hela tiden, det är inte gulare nu än vad det var när han var nyfödd. Han är nu 7.5 månad...

tycker att du kan ringa bvc och höra vad dem säger, eller sjukvårdsupplysningen är alltid skönt att höra vad "experten" säger

lycka till
    K

• Salamandra

Ok nej jag nöjer mig med att det är fler som känner igen sig då blir man genast lugnare...Tack så mycket!

• Korvens mamma

Är man undervätskad så luktar urinen starkt, och blir mörkare.

Men, det kan också vara urinvägsinfektion. Sofia hade det för någon månad sedan. Hon fick feber och illaluktande urin. Den luktade gammalt och riktigt starkt. Kan vara klokt att ta kontakt med BVC eller sjukvårdsupplysningen.

Lycka till!

Svar på tråden Hennes kiss luktar