• FeuerKind

Pulver banta.

Tänkte fråga om det är någon som erfarenhet av pulverbantning.

Jag är nu gravid med mitt andra barn och när det är fött tänkte jag banta ner mig ordentligt, eftersom jag vill ha ett snabbt resultat har jag förstått att pulver är det bästa.

Jag skulle vilja höra lite från er som provat tidigare, vilka pulver använde ni, nådde ni det resultat ni ville? Var ni hungriga under tiden eller mättade pulvret bra? Blandade ni pulver och vanlig kost? Isf vad åt ni och hur mycket?

Jag har tänkt prova Nutrilett, har läst att det skall vara bra.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Pulver banta.
  • FeuerKind

Hela familjen äter viktväktar kost och kommer fortsätta med det, jag vill ha ett snabbt resultat, därför vill jag använda pulver för att nå målet och sedan fortsätta med samma kost.

Att man inte bantar under grav/amning är väl en självklarhet??? ;)

• FeuerKind

pepparrot:

Vad använde du för pulver? Hur länge höll du på? Bytte du ut alla mål?

• FeuerKind

Gick du mer 5-10 kilo på 3-4 veckor? Jag hade räknad med 1 kilo i veckan, iofs är det väl olika hur mycket man går ner från person till person.. men det där lät ju hoppfullt :) Träningen glömmer vi inte, tränar på friskis o svettis 2 ggr i veckan och cyklar motionscykel 30 min/dag + alla promenixer med barnvagnen :)

• FeuerKind

Jennie med ie:

"Att man inte bantar under grav/amning är väl en självklarhet??? ;) "
    Nej , det är det inte....

Illa isf, det borde ju vara uppenbart för alla...

Ang viktnedgång, muskelförbränning ist för fettförbränning, vättskeförloring osv. Beror inte det på vilka metoder man använder och hur mana går till väga?

Klistrar in följande citat från www.iform.se

"Pulverdieter har ett oförtjänt dåligt rykte. Problemet är att många använder dem felaktigt. Många pulverprodukter innehåller dessutom för lite protein. Är dieten alltför proteinsnål förlorar man muskel- och organmassa istället för fett. När muskelmassan minskar försämras ämnesomsättningen och man går lättare upp i vikt efter kuren. Många gånger går man upp mer än man lyckats bli av med.

Grundtanken med pulverdieter är dock bra. Idén är att koncentrera alla livsviktiga näringsämnen i ett pulver som ger mycket få kalorier. Det innebär att man säkert och snabbt kan gå ned i vikt.

Ett bra pulver ska täcka dagsbehovet av protein, vitaminer, mineraler och kostfiber. Man ska alltså kunna avstå helt från vanlig mat.

Men en pulverdiet räcker inte för att komma tillrätta med övervikten. Dieten fungerar bra för att komma igång, men efter en tid måste man börja äta igen och då gäller det att INTE återgå till sina gamla matvanor. Man måste bygga upp nya kostvanor som bygger på principen om en väl sammansatt kost. Dessutom krävs motion. Man kan inte ändra sina mat- eller motionsvanor med en pulverdiet.

Lägger man inte om sina kostvanor efter kuren kommer man med största sannolikhet att gå upp de överflödiga kilona igen.

Fördelen med pulverdieter är att de är särskilt bra för att komma igång med viktminskningen. På den här typen av diet går man ner knappt två kilo i veckan. En pulverkur kan därför ge betydligt snabbare resultat än om man väljer att äta fettsnål kost. Pulverdiet lämpar sig i synnerhet för den som ska gå ner mycket i vikt. Den är även bra för den som behöver nå snabba resultat för att upprätthålla motivationen."

• FeuerKind

Gahlin:

Hehehe! Klok? Tja... beror på hur man ser det! Vi äter redan sunt och tränar fera ggr i veckan, både jag och min kille. Men under grav drog jag tyvärr på mig för mye och vill bli av med det snabbt. Ja, jag tror att jag kommer hålla vikten eftersom jag äter sunt och tränar mycket!

Idiotiskt med pulvet? Tja, isf finns det många nöjda, smala idioter i vårt avlånga land!

• FeuerKind

Jennie med ie:

Mig vetande har ingen påstått att han/hon vill/ska/har gått/gå ner flera kilo i veckan. Vad det handlar om är att snabbt bli av med FETT inte muskler eller vatten vilket, med rätt förutsättningar, går utmärkt genom en bra pulverdiet. Vad har den maximala viktminskningen per vecka med det hela att göra?

• FeuerKind

Jennie med ie:

Ok. Förstår inte riktigt vad dina inlägga har med detta ämne o göra isf. Eftersom frågan aldrig rört något sådant!

• FeuerKind

Jennie med ie:

Det går utmärkt att förlora mycket fett på kort tid, och behålla muskulatur, om man går rätt till väga.

• FeuerKind

Jennie med ie:

Det håller jag med dig om! :)

Svar på tråden Pulver banta.