Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Pulver banta.

Om du ammar ditt barn ska du INTE gå på pulverdiet. Då handlar det inte längre om bara dig utan även om ett barn som ska ha näring i sig och får denna näring från din kropp. Med en pulverdiet får du i dig aldeles för lite energi för att det ska vara bra ur amningshänseende, kroppen behöver extra energi, extra fett och extra kalcium t ex under amningsperioden. Så OM du ska gå på pulverdiet så vänta tills du ammat klart.

• Jennie med ie

Om du ammar ditt barn ska du INTE gå på pulverdiet. Då handlar det inte längre om bara dig utan även om ett barn som ska ha näring i sig och får denna näring från din kropp. Med en pulverdiet får du i dig aldeles för lite energi för att det ska vara bra ur amningshänseende, kroppen behöver extra energi, extra fett och extra kalcium t ex under amningsperioden. Så OM du ska gå på pulverdiet så vänta tills du ammat klart.

• Jennie med ie

"Att man inte bantar under grav/amning är väl en självklarhet??? ;) "
    Nej , det är det inte....

Apropå snabb viktnedgång så är det så att kroppen bara kan göra sig av med en begränsad mängd fett per vecka, 1½-2 kg anses normalt vara max. Så ju större/snabbare viktnedgång desto större andel av det man går ner är INTE fett utan t ex vätska och tyvärr ofta även muskelmassa ifall viktminskningen är mycket snabb/kraftig. Så sätt inte likhetstecken mellan snabbt och bra.

• Jennie med ie

"Ang viktnedgång, muskelförbränning ist för fettförbränning, vättskeförloring osv. Beror inte det på vilka metoder man använder och hur mana går till väga? "
    Vissa mekanismer är desamma oavsett metod för viktnedgång, bl a just det att kroppen bara kan göra sig av med en begränsad mängd fettvikt per vecka (eller månad, eller vilken tidsperiod man än talar om).. det gäller oavsett metod, kroppen funkar liksom så... Sen utöver det så påverkar förståss divere faktorer på sitt sätt, att musklerna försvinner lättare om man får för lite protein osv. Men grunden, att kroppen bara kan göra av med en viss mängd fett, kvarstår.

• Jennie med ie

Feuer Kind. Jag har inte uttalat mig om någon speciell individ, utan om kroppens funktioner i allmänhet. Det handlade om snabb viktminskning, och där kom detta med fettviktminskning kontra förlust av vätska och muskelvikt in.

• Jennie med ie

Jo, det har bl a rört _snabb viktminskning_, och snabb tolkar i alla fall jag som "fler kilon och/eller på kortare tid" jämfört med långsam viktminskning som jag tolkar som "färre kilon och/eller längre tid"... Därför anser jag det faktum att man inte kan förlora så mycket _fettvikt_ på kort tid, och att ju snabbare viktminskning desto mindre andel fettvikt generellt, är i högsta grad relevant.
    Om du inte anser mina inlägg hör hit: bry dig inte om dem då.

• Jennie med ie

Som sagt, hur du än gör så kan kroppen bara göra sig av med viss begränsad mängd fett per vecka (eller månad eller vilken tidsperiod du än använder som utgpngspunkt).

Svar på tråden Pulver banta.