• Snorkis

Mögellukt i tvättmaskinen!

Hjälp!

Jag tycker det luktar mögel ur tvättmaskinen....

Tvätten luktar inte mögel och jag låter luckan stå öppen mellan varje tvätt...

Hur får jag bort mögellukten?

Är det fler som tycker det lukar mögel ur tvättmaskiner?

• Svar på tråden Mögellukt i tvättmaskinen!
  • Sofis

en liten skål med ättika kanske? Det brukar ju ta bort dålig lukt... fast det är klart, om det är mögel så är det väl lite svårare...

• Snorkis
    Sofis skrev 2008-01-07 13:22:03 följande:
    en liten skål med ättika kanske? Det brukar ju ta bort dålig lukt... fast det är klart, om det är mögel så är det väl lite svårare...
    Ska jag tvätta med ättika eller ställa in en skål som ska stå där i maskinen ett tag? Hur länge i såfall?

*helt okunnig*
  • Snorkis

Glömde skriva: jag vet inte om det verkligen är mögel där eller om det bara är jag som tycker att det luktar mögel...Fundersam

• Sofis
    Snorkis skrev 2008-01-07 13:23:04 följande:
    Ska jag tvätta med ättika eller ställa in en skål som ska stå där i maskinen ett tag? Hur länge i såfall?*helt okunnig*
    Du kan prova att ställa en liten skål med ättika inuti tvättmaskinen på botten, men jag skulle nog inte rekommendera att tvätta med ättikan i Låt den stå där över natten, kanske längre, det är ju värt ett försök i alla fall!
  • Zanna83

Låt även tvättmedelsluckan vara öppen mellan tvättningarna för bakom där kan det mögla.

• pedersen 75

Kör maskinen tom med klorin i .. Är det mögel så tar klorinet bort det.

• Tokaungen

Jodå! Det går utmärkt att köra wn maskin med ättika i! Häll ättikan i tvättmedelsfacket och kör ett vanligt program, gärna också i 95 grader.

Tvättmaskiner kan börja lukta efter ett tag, speciellt om man oftast tvättar på låg temperatur.

Sofis skrev 2008-01-07 13:24:33 följande:
    Du kan prova att ställa en liten skål med ättika inuti tvättmaskinen på botten, men jag skulle nog inte rekommendera att tvätta med ättikan i Låt den stå där över natten, kanske längre, det är ju värt ett försök i alla fall!
  • mina små kämpar
    pedersen 75 skrev 2008-01-07 13:26:19 följande:
    så gör jag blir kanon
  • Tokaungen

Och kör du med klorin ska du bara använda ett program på max 40 grader.
    pedersen 75 skrev 2008-01-07 13:26:19 följande:

• Snorkis

Oj, vad mycket bra tips ni kommer med

Svar på tråden Mögellukt i tvättmaskinen!